نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۴

زمان بندی عرضه کارت‌های گرافیک RTX 40 SUPER فاش شد

براساس اطلاعاتی که از زمان عرضه و انتشار نتایج نقد و بررسی کارت‌های گرافیک سری RTX 40 SUPER منتشر شده، به نظر می‌رسد که ماه ژانویه شلوغی را در پیش خواهیم داشت.

انویدیا هفت تاریخ تعیین شده‌ی مختلف را برای عرضه کارت‌های گرافیک سری RTX 40 SUPER در نظر گرفته است که از زمان معرفی آن‌ها در هشتم ژانویه تا تاریخ تعیین شده برای انتشار ویدیوهای آنباکیسنگ و انتشار نقد و بررسی آن‌ها را شامل می‌شود. همان‌طور که قبلاً هم اعلام شده بود، انویدیا در نظر دارد تا سه مدل از سری جدید محصولات خود را در یک روز و در جریان CES 2024 معرفی کند. در این زمان، کارت‌های گرافیک RTX 4070 SUPER و RTX 4070 Ti SUPER و RTX 4080 SUPER به‌صورت رسمی رونمایی خواهند شد.

حالا و در جدیدترین اطلاعات فاش شده، به‌نظر می‌رسد که انویدیا جزئیات فرایند معرفی، آنباکسینگ و انتشار نتایج نقد و بررسی محصولات جدید خود را مشخص کرده و برای هر یک تاریخ مشخصی را در نظر گرفته است. براین‌اساس یک‌بار دیگر شاهد ایجاد تمایز میان انتشار نتایج بررسی مدل‌هایی که با قیمت MSRP و قیمت‌های بالاتر از آن عرضه می‌شوند، خواهیم بود. به‌طوری که ابتدا مدل‌هایی که با قیمت مصوب عرضه می‌شوند، امکان انتشار نتایج بررسی فنی خود را از منابع مستقل خواهند داشت. جزئیات هفت مرحله از زمان صدور مجوز انتشار این اطلاعات را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • تاریخ ۸ ژانویه– ۱۸ دی: معرفی کارت‌های گرافیک RTX 4070 SUPER و RTX 4070 Ti SUPER و RTX 4080 SUPER
  • تاریخ ۸ ژانویه – ۱۸ دی: آنباکس کارت گرافیک RTX 4070 SUPER
  • تاریخ ۱۶ ژانویه – ۲۶ دی: انتشار نتایج نقد و بررسی مدل‌های MSRP کارت گرافیک RTX 4070 SUPER
  • تاریخ ۱۷ ژانویه – ۲۷ دی: انتشار نتایج بررسی و عرضه مدل‌های غیر MSRP کارت گرافیک RTX 4070 SUPER
  • تاریخ ۲۳ ژانویه – ۳ بهمن: انتشار نتایج نقد و بررسی مدل‌های MSRP کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER
  • تاریخ ۲۴ ژانویه – ۴ بهمن:‌ انتشار نتایج بررسی و عرضه مدل‌های غیر MSRP کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER
  • تاریخ ۳۰ ژانویه – ۱۰ بهمن: انتشار نتایج نقد و بررسی مدل‌های MSRP کارت گرافیک RTX 4080 SUPER
  • تاریخ ۳۱ ژانویه – ۱۱ بهمن: انتشار نتایج بررسی و عرضه مدل‌های غیر MSRP کارت گرافیک RTX 4080 SUPER

بنابراین کانال‌های نقد و بررسی، شرکای تجاری انویدیا و علاقه‌مندان به جدیدترین محصولات تیم سبز باید در ماه ژانویه انتظار رونمایی از یک محصول جدید را تقریباً برای هر هفته داشته باشند. جزئیات اطلاعات فاش شده را در جدول زیر مشاهده می‌کنید که به‌نوعی تأیید کننده نام این مدل‌ها نیز خواهد بود. بنابراین برخلاف برخی شایعات، انویدیا قصد معرفی محصول جدیدی با پسوند Ti SUPER را در ذهن دارد.

اطلاعات فاش شده از زمان بندی عرضه کارت های گرافیک NVIDIA GeForce RTX 40 SUPER

اما چیزی که در این فهرست مشخص نیست، این است که آیا مدل‌های دیگری از محصولات انویدیا نیز برای این بازه زمانی برنامه‌ریزی شدند یا خیر. از جمله‌ی کاندیداهای احتمالی می‌توان به RTX 3060 6GB و RTX 4090D برای بازار چین نام برد. بعد از ممنوعیت عرضه کارت گرافیک RTX 4090 در چین، انویدیا تصمیم به عرضه مدل جایگزین آن را در ماه ژانویه گرفته است. اما زمانبندی آن هنوز به تأیید منابع رسمی نرسیده است. هرچند گفته می‌شود انویدیا طی هفته‌های پیش رو پنج محصول جدید را روانه بازار خواهد کرد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده