نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰

اینتل Arc A770 ارزان‌ترین کارت گرافیک ۱۶ گیگابایتی بازار است

کارت گرافیک Arc A770 ایسر با ۱۶ گیگابایت حافظه VRAM و کد بازی Assassin’s Creed Mirage در بلک فرایدی تنها با قیمت ۲۴۹ دلار به فروش می‌رسد.

کارت‌های گرافیک سری آرک الکمیست اینتل از ابتدای سال جاری و با تغییر استراتژی قیمت‌گذاری این شرکت در سراشیبی قیمت قرار گرفتند. همزمان با عرضه محصولات ارزان‌قیمت‌تر انویدیا و AMD، پردازنده‌های گرافیکی مجزای اینتل نیز نیازمند رقابت در بازار بودند؛ به‌عنوان مثال قیمت کارت گرافیک A750 8GB از ۲۸۰ دلار در ماه فوریه به ۲۵۰ دلار کاهش پیدا کرد که در سایه همین سیاست‌های رقابتی بود. اما این پایان ماجرا نبود؛ به‌طوری‌که بعد از گذشت ۹ ماه حالا می‌توان این GPU را با کمتر از ۱۸۰ دلار هم خریداری کرد.

از طرفی مدل قوی‌تر این GPU یعنی Arc A770 نیز که در دو نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایتی عرضه می‌شود، با قیمت کمتر از ۳۰۰ دلار جزو محصولات ارزان‌قیمت‌ بازار در این سطح به‌حساب می‌آید که حالا با ثبت قیمت ۲۴۹ دلار به پایین‌ترین نرخ از زمان عرضه این محصول رسیده است. این کارت در زمان معرفی ۳۲۹ دلار قیمت داشت که همچنان قیمت مناسبی برای یک GPU با این سطح عملکرد بود. مدل Acer Predator BiFrost A770 OC 16 GB هم‌اکنون در فروشگاه آنلاین Newegg با قیمت ۲۴۹ دلار به فروش می‌رسد؛ درحالی‌که مدل A750 آن نیز ۱۷۹ دلار قیمت دارد. به‌نظر می‌رسد که تخفیف‌های بلک فرایدی فروشگاه نیو‌اگ نیز در این امر مؤثر بوده است.

کاهش قیمت کارت گرافیک Arc A770

خبر خوب این است که این پیشنهاد ویژه شامل کد بازی Assassin’s Creed Mirage نیز می‌شود که هم‌اکنون ۴۵ دلار ارزش دارد. درواقع خریداران می‌توانند با فروش این کد به گیمرها، خرید کارت گرافیک Arc A770 را حتی از این هم به‌صرفه‌تر کنند.

کارت گرافیک Intel Arc A770 به‌عنوان پرچم‌دار سری آرک در فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز چیزی در حدود ۲۰ ترافلاپس توان پردازش گرافیکی FP32 دارد. این مدل از ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 برخوردار است که در یک رابط گذرگاه ۲۵۶ بیت قرار می‌گیرد. توان مصرفی این کارت ازطریق یک کانکتور برق ۸ + ۶ پین تأمین می‌شود که حداکثر قادر به انتقال ۳۰۰ وات توان مصرفی است. این کارت از پیکربندی کامل تراشه‌ی ACM-G10 بهره می‌برد. این GPU به ۳۲ هسته‌ی Xe و ۳۲ واحد RT مجهز شده است. اینتل به کرات از RTX 3060 به‌عنوان رقیب این کارت نام برده و مدعی است که پیشنهاد اینتل تا ۱۷ درصد سریع‌تر از GPU محبوب انویدیا عمل می‌کند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده