نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۳

آمادگی MSI برای رونمایی از ۶ مانیتور جدید QD-OLED

شرکت MSI طی ماه‌های پیش رو آماده رونمایی از ۶ مانیتور QD-OLED جدید می‌شود که از مدل‌های 4K 240Hz تا WQHD 360Hz سری MEG/MAG را شامل می‌شوند.

مدارک جدیدی از برنامه‌های پیش روی MSI برای رونمایی از مانیتورهای گیمینگ جدید این شرکت توسط Chi11eddog فاش شده که یکی از منابع قابل اتکای نزدیک به MSI محسوب می‌شود و در گذشته اطلاعات زیادی از محصولات معرفی نشده این شرکت شامل قیمت و مشخصات فنی آن‌ها را پیش از منابع رسمی فاش کرده است. در ادامه این موارد، فهرستی از مانیتورهای QD-OLED این شرکت که در آستانه معرفی رسمی قرار دارند، منتشر شده است.

همان‌طور که در این نقشه راه نشان داده شده، شرکت MSI برای رونمایی از مجموع ۶ مانیتور آماده می‌شود که اولین مورد آن برای ماه نوامبر و موارد دیگر برای ژانویه برنامه‌ریزی شدند. این مانیتورها احتمالا در برنامه MSI در رویداد CES 2024 معرفی و به نمایش گذاشته خواهند شد.

محصولات یادشده رزولوشن‌های متنوعی را شامل می‌شوند که از مدل‌ Dual-QHD یا همان DQHD/5120×1440 تا مدل Ultra-Wide QHD (3440×1440) و UHD (3840×2160) و درنهایت QHD (2560×1440) را دربرمی‌گیرند. همه این محصولات از فناوری QD-OLED برخوردار هستند و در سری محصولات MAG و MPG با نرخ رفرش ریت ۱۴۴ تا ۳۶۰ هرتز به کاربران عرضه خواهند شد. در ادامه مانیتورهای گیمینگ جدید MSI را می‌توانید ملاحظه می‌کنید:

  • MPG 491CQPQD-OLED, DQHD/144
  • MAG 341CQPQD-OLED, UWQHD/175
  • MPG 321UPXQD-OLED, UHD/240
  • MAG 321UPXQD-OLED, UHD/240
  • MPG 271QPXQD-OLED, QHD/360
  • MAG 271QPXQD-OLED, QHD/360

فهرست فاش شده از مانیتورهای جدید گیمینگ MSI

براساس توضیحات فاش کننده این اطلاعات، اولین مانیتور این فهرست یعنی MAG 341CQP QD-OLED با رزولوشن Ultra-Wide QHD و زاویه خمش صفحه‌نمایش 1800R و نرخ نوسازی تصویر ۱۷۵ هرتز معرفی خواهد شد. این مانیتور برای بازار فروش محصولات اقتصادی در نظر گرفته شده و مدل جایگزینی برای MEG 342C محسوب می‌شود که درحال حاضر ۹۹۹ دلار قیمت دارد. درحالی که مدل‌های سری MAG برای قیمت‌های پایین‌تر در نظر گرفته می‌شوند، ممکن است یک سری ویژگی‌های رده بالایی که بعضاً در مدل‌های سری MEG مشاهده می‌شوند را نداشته باشند. بااین‌حال گفته شده که فناوری پنل زیرین به کار رفته در همه این محصولات یکسان خواهد بود.

سایر مدل‌های این فهرست از یک نمایشگر تخت برخوردار هستند که یا با رزولوشن 4K و نرخ رفرش ریت 240Hz یا به‌صورت پنل‌های WQHD 360Hz روانه بازار خواهند شد. هر مدل تحت برند MPG و MAG به بازار عرضه شده و از درگاه Type-C 90W یا 15W استفاده خواهد کرد. مدارک فاش شده نشان می‌دهند که این محصولات تا ژانویه سال ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد اما زمان عرضه واقعی آن‌ها در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ دیده می‌شود.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده