نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۲

جدایی اسکات هرکلمن از شرکت AMD

اسکات هرکلمن، معاون ارشد و مدیرکل بخش تجارت گرافیک شرکت AMD امروز خبر جدایی خود از تیم قرمز در پایان سال جاری میلادی را اعلام کرد.

اسکات هرکلمن، چهره نخست بخش محصولات گرافیکی شرکت AMD بعد از ۷ سال حضور در این جایگاه خبر جدایی خود از این شرکت را رسماً اعلام کرد. این تصمیم که در پایان سال ۲۰۲۳ عملی خواهد شد، خداحافظی هرکلمن بعد از مشارکت فعال او در عرضه جدیدترین محصولات این شرکت یعنی Radeon RX 7800 XT و RX 7700 XT اتفاق می‌افتد که نقطه اوج مناسبی برای دوران تصدی او در تیم قرمز به‌نظر می‌رسد.

اسکات هرکلمن در دوران حضور خود در رأس مدیریتی شرکت AMD فراتر از یک سخنگوی رسمی ظاهر شده و به چهره‌ی شناخته شده‌ی هواداران در زمینه کارت‌های گرافیک سری Radeon تبدیل شده بود. ارتباط نزدیک و صمیمی او با کاربران و تمایل او برای تعامل با جامعه کاربران محصولات AMD او را به یک شخصیت متمایز در تیم توسعه‌دهندگان این شرکت تبدیل کرده و همچنین ارائه مستمر اطلاعات جدید از محصولات آینده این شرکت به‌عنوان یکی از منابع همیشگی دریافت اخبار برای رسانه‌های حوزه تکنولوژی محسوب می‌شد.

به‌عنوان مثال، صحبت‌های بی‌پرده‌ی او درباره مسئله محفظه بخار کارت گرافیک RX 7900 XT نشان‌دهنده شفافیت عملکرد او در مقام مدیریت و تلاش همه جانبه‌ی او برای جلب رضایت مشتریان است.

اسکات هرگلمن درحال معرفی کارت گرافیک RX7900

هرکلمن در متن توییتی که به این مناسبت منتشر کرده می‌نویسد: «بعد از ۷ سال فعالیت در شرکت AMD و عرضه ۳ نسل رو به پیشرفت از محصولات گرافیکی سری RDNA تصمیم گرفتم که در پایان امسال شرکت را ترک کنم. من دلتنگ تک تک شما و مبارزه شانه به شانه در چالش‌هایی که پشت سر گذاشتیم خواهم بود.»

صنعت GPU از نظر روند پیشرفت به‌عنوان یکی از سریع‌ترین حوزه‌های تکنولوژی شناخته می‌شود که رقابت تنگاتنگی در معرفی بهترین محصولات در رده‌های مختلف آن به چشم می‌خورد. بنابراین فرصت‌های فراوانی برای اسکات وجود دارد تا ادامه‌ی مسیر حرفه‌ای خود را در آن سپری کند. با وجود سه بازیگر اصلی صنعت GPU که با در اختیار داشتن سهم غالب بازار به رقابت در این زمینه می‌پردازند، بدون شک تخصص و تجربه هرکلمن جایگاه جدیدی را برای او پیدا می‌‎کند تا آینده فناوری گرافیکی را در آن شکل دهد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده