نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۱

انویدیا: فریم‌های تولید شده با DLSS 3.5 از رندرینگ نیتیو واقعی‌‌تر هستند

به مناسبت عرضه DLSS 3.5 در Cyberpunk 2077: Phantom Liberty، دیجیتال فاندری به برگزاری میزگردی با حضور اعضای سی دی پراجکت رد پرداخته است.

برایان کاتانزارو، معاون تحقیقات یادگیری ماشینی شرکت انویدیا و جیکوب نپیک، معاون بخش طراحی هنری استودیوی سی دی پراجکت رد به مناسبت عرضه تکنولوژی DLSS 3.5 در بازی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty در نشستی که به میزبانی Digital Foundry برگزار شده به گفت‌وگو درباره فناوری Path Tracing و دیگر مزایای DLSS 3.5 در بسته‌الحاقی بازی سایبرپانک 2077 پرداختند.

برایان کاتانزارو در گفت‌وگو درباره تکنولوژی جدید آپ اسکیلینگ انویدیا خاطر نشان کرد که نه‌تنها DLSS 3.5 زیباتر از نتایج رندرینگ نیتیو به نظر می‌رسد، بلکه فریم‌های به‌دست آمده از آن وقتی که درکنار جلوه‌های Path Tracing قرار می‌گیرند، واقعی‌تر از رندرینگ نیتیو با رویکردهای سنتی به‌نظر می‌رسند. جیکوب نپیک از CDPR نیز ضمن تأیید گفته‌های کاتانزارو، روش‌های سنتی پویش Rasterize را «یک مشت ترفند روی هم چیده شده» توصیف کرد.

DLSS 3.5 در سایبرپانک 2077

صحبت درباره «فریم‌های ساختگی» زمانی مطرح شد که انویدیا از فناوری DLSS Frame Generation رونمایی کرد. این تکنولوژی به ساخت فریم‌های بیشتر به‌صورت مستقل از مسیر رندرینگ اصلی تصاویر پرداخته و این فریم‌های شبیه‌سازی شده را در میان فریم‌های واقعی قرار می‌دهد تا نهایتاً نرخ فریم برثانیه تصاویر تا چند برابر افزایش پیدا کند. بهبود عملکرد ناشی از تولید فریم‌های اضافی به‌طور قابل توجهی بالاست و این موضوع به‌طور ویژه در بازی‌هایی که از توان CPU استفاده بیشتری می‌کنند، پیدا می‌کند.

AMD هم در تکنولوژی FSR 3 خود روند مشابهی را در پیش گرفته که قطعاً اتفاقی نبوده است. تکنولوژی آپ اسکیلینگ جدید تیم قرمز هم به‌زودی در بازی‌های Forspoken و Immortals of Aveum رونمایی خواهد شد.

آپدیت 2 بازی سایبرپانک 2077

در مورد DLSS 3.5 نیز باید گفت که فناوری جدید Ray Reconstruction در شرایطی که هم ری تریسینگ و هم فناوری آپ اسکیلینگ به‌طور همزمان کار می‌کنند، درکنار بهبود عملکرد بازی، کیفیت تصاویر‌ را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد. مقایسات انجام شده روی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty این موضوع را تأیید می‌کند. طبق معمول انویدیا کارت گرافیک RTX 4090 و RTX 4080 برای تجربه بازی با گرافیک Ultra HD و RTX 4070 Ti و RTX 4070 را برای رزولوشن WQHD توصیه می‌کند تا RTX 4060 Ti و RTX 4060 نیز برای علاقه‌مندان به تجربه بازی با رزولوشن Full HD باقی بماند.

در نخستین نتایج بنچمارک که در گرافیک Ultra HD به‌دست آمده، فناوری path tracing و بالاترین تنظیمات گرافیکی داخلی بازی را به‌صورت فعال مشاهده می‌کنیم. به این ترتیب، تمامی قابلیت‌های Ray Reconstruction و Reflex و Frame Generation مورد استفاده قرار گرفته و DLSS نیز در حالت «عملکرد» قرار دارد. در چنین شرایطی می‌توان انتظار پنج برابر عملکرد بهتر را در مقایسه با حالت نیتیو Ultra HD متصور شد.

بسته الحاقی Phantom Liberty بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۴ مهر (۲۶ سپتامبر) روی کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد. این دی‌ال‌سی به‌همراه آپدیت بزرگ و رایگان سایبرپانک 2077 که زودتر از راه می‌رسد، ویژگی‌های جدیدی از جمله امکان تیراندازی از داخل خودرو، پلیس‌های هوشمندتر و موارد بیشتر را به بازی اضافه می‌کند.

درنهایت نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده