نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۲

نماش عملکرد کارت‌های گرافیک RTX 40 در Cyberpunk 2077 Phantom Liberty

انویدیا با انتشار نتایج بنچمارک داخلی خود به نمایش عملکرد کارت‌های گرافیک RTX 4060 تا RTX 4090 و تکنولوژی DLSS در اجرای Cyberpunk 2077 Phantom Liberty پرداخت.

انتشار اطلاعات و نتایج عملکرد سخت افزارهای مختلف گیمینگ در اجرای بازی Cyberpunk 2077 Phantom Liberty رفته رفته کامل‌تر می‌شوند تا دید خوبی از سطح توانایی محصولات انویدیا و دیگر تولیدکنندگان تجهیزات و سخت‌افزار گیمینگ در اجرای یکی از چالش برانگیزترین محتوای گیمینگ سال به‌دست آوریم.

اما پیش از پرداختن به داده‌های منابع مستقل در اینباره، نتایج داخلی انویدیا از بنچمارک کارت‌های گرافیک سری RTX 40 را داریم که مشابه نمایش قابلیت‌های فناوری DLSS 3.5 برای DLC جدید توسعه‌دهندگان سی دی پراجکت رد ممکن است کمی خوشبینانه‌تر از چیزی باشد که در واقعیت شاهد آن هستیم.

عملکرد DLSS در اجرای Cyberpunk 2077 Phantom Liberty روی کارت های گرافیک انویدیا

طبق معمول انویدیا کارت گرافیک RTX 4090 و RTX 4080 برای تجربه بازی با گرافیک Ultra HD و RTX 4070 Ti و RTX 4070 را برای رزولوشن WQHD توصیه می‌کند تا RTX 4060 Ti و RTX 4060 نیز برای علاقه‌مندان به تجربه بازی با رزولوشن Full HD باقی بماند. در نخستین نتایج بنچمارک که در گرافیک Ultra HD به‌دست آمده، فناوری path tracing و بالاترین تنظیمات گرافیکی داخلی بازی را به‌صورت فعال مشاهده می‌کنیم.

به این ترتیب، تمامی قابلیت‌های Ray Reconstruction و Reflex و Frame Generation مورد استفاده قرار گرفته و DLSS نیز در حالت «عملکرد» قرار دارد. در چنین شرایطی می‌توان انتظار پنج برابر عملکرد بهتر را در مقایسه با حالت نیتیو Ultra HD متصور شد.

اجرای بازی Cyberpunk 2077 Phantom Liberty با DLSS و بدون آن روی کارت های گرافیک RTX 40

دومین سری از نتایج ارائه شده توسط انویدیا در کیفیت WQHD انجام شده و در شرایطی که تنظیمات DLSS نیز در حالت «کیفیت» تنظیم شده، تمامی کاندیداها از RTX 4070 تا مدل‌های بالاتر می‌توانند بازی را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کنند. در این شرایط می‌توان یک بهبود عملکرد حداقل ۳ برابری را در مقایسه با حالتی که DLSS غیرفعال است مشاهده کرد.

درنهایت عملکرد کارت‌های گرافیک انویدیا در رزولوشن Full HD را داریم که با DLSS Quality مجددا همه‌ی پردازنده‌های گرافیکی شرکت کننده در این تست قادر به ارائه نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه خواهند بود؛ حتی RTX 4060 که پایین‌ترین توان پردازش گرافیکی را در میان محصولات این نسل انویدیا ارائه می‌کند. متأسفانه در اینجا نه برای مدل ۸ گیگابایتی و نه مدل ۱۶ گیگابایتی اشاره‌ای به عملکرد RTX 4060 Ti نشده است. ضمن اینکه برای انجام این تست‌ها از یک تراشه نسل قبلی Core i9-12900K با ۳۲ گیگابایت حافظه رم استفاده شده است.

Cyberpunk 2077 Phantom Liberty با رزولشون 1080p روی کارت های گرافیک RTX 40

لازم به ذکر است که در تاریخ ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) نه فقط محتوای آپدیت Update 2.0 بلکه DLSS 3.5 یا همان فناوری Ray Reconstruction نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. انویدیا در این تاریخ نسخه جدیدی از درایورهای GPU خود را منتشر می‌کند که به‌طور ویژه برای محتوای Phantom Liberty بهینه‌سازی شدند. همه بازیکنان Cyberpunk 2077 که یکی از کارت‌های گرافیک سری RTX را در اختیار دارند می‌توانند از توانایی‌های DLSS 3.5 بهره‌مند شوند.

بسته الحاقی Phantom Liberty بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۴ مهر (۲۶ سپتامبر) روی کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد. این دی‌ال‌سی به‌همراه آپدیت بزرگ و رایگان سایبرپانک 2077 که زودتر از راه می‌رسد، ویژگی‌های جدیدی از جمله امکان تیراندازی از داخل خودرو، پلیس‌های هوشمندتر و موارد بیشتر را به بازی اضافه می‌کند.

درنهایت نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع pcgameshardware
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده