نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۴

نتایج عملکرد پردازنده Core i9-14900KF در بنچمارک Geekbench

یک هفته بعد از افشای نتایج عملکرد پردازنده Core i9-14900K در بنچمارک Geekbench، حالا اطلاعات دیگری از نسخه KF این CPU منتشر شده است.

سری جدید پردازنده‌های اینتل موسوم به Raptor Lake Refresh، شامل تراشه‌ی ۲۴ هسته‌ی Core i9-14900KF است که باتوجه‌به پسوند KF شامل گرافیک یکپارچه نخواهد بود. البته باتوجه‌به اینکه تقریبا همه‌ی کاربران تراشه‌های Core i9 اینتل از یک پردازنده گرافیکی مجزا، اختصاصی و قدرتمند استفاده می‌‌کنند، این مسئله هیچ مشکلی برای CPU مذکور ایجاد نخواهد کرد.

پردازنده Core i9-14900KF در ادامه راستای مشخصات Core i9-13900KS از نسل قبل، ۸ هسته عملکرد P و ۱۶ هسته بهینه‌ی E دارد که ازطریق تکنولوژی Thermal Velocity Boost به سرعت کلاک بوست ۶ گیگاهرتز دست پیدا می‌کند. این CPU روی یک مادربرد ASRock Z790 Taichi با قابلیت پشتیبانی از نسل بعدی تراشه‌های اینتل مورد بررسی قرار گرفته است. ۳۲ گیگابایت حافظه رم DDR5-7000 نیز برای این منظور مورد استفاده قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که نتایج بنچمارک Geekbench توسط کاربر OneRaichu در توییتر منتشر شده که زودتر از موعد به یکی از این تراشه‌های دسترسی پیدا کرده است. بنابراین انتظار می‌رود که OneRaichu در آینده نزدیک یک بررسی کامل از این CPU را ارائه کند.

جزپیات تست عملکرد Core i9-14900KF در بنچمارک گیگبنچ

در این خصوص سه دسته نتیجه‌ی جداگانه منتشر شده که نتایج عملکرد تک هسته‌ی آن را از ۳۳۲۲ تا ۳۳۴۷ نشان می‌دهد. امتیاز تست‌های چند هسته‌ی آن نیز از ۲۲۸۹۵ تا ۲۳۰۵۱ متغیر است. علاوه‌بر این موارد یک نتیجه برای بنچمارک Geekbench 5 نیز منتشر شده که امتیازات ۲۴۱۲ و ۲۶۹۷۲ را نشان می‌دهد.

امتیازات عملکرد Core i9-14900KF در بنچمارک گیگبنچ

به‌طور خلاصه این نتایج اولیه حاکی از آن است که پردازنده Core i9-14900KF در تست‌های multi-threaded با یک اختلاف ۵ الی ۶ درصدی قوی‌تر از i9-13900K ظاهر شد و این تفاوت در تست‌های تک هسته به حداقل ۱۲ درصد می‌رسد. اشاره به این نکته حائز اهمیت است که عدم ارائه جزئیات کافی از تنظیمات اعمال شده توسط Raichu باعث می‌شود تا نتوان به‌صورت قطعی درباره این نتایج اظهارنظر کرد. بنابراین این احتمال وجود دارد که اعداد و ارقام ارائه‌شده، نشان‌دهنده ظرفیت کامل CPU جدید اینتل نباشد.

براساس اطلاعات به‌دست آمده، اینتل در نظر دارد تا نسل چهاردهم تراشه‌های خود را در تاریخ ۱۷ اکتبر روانه بازار کند. معرفی رسمی این محصولات همین هفته و در جریان رویداد Innovation 2023 اتفاق خواهد افتاد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده