نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۵

شروع فرایند تست و توسعه نسل جدید کارت‌های گرافیک اینتل

پردازنده گرافیکی BMG-G10 اینتل از نسل جدید محصولات این شرکت موسوم به سری Battlemage، به مراحل تست و آماده‌سازی در آزمایشگاه‌های اینتل رسیده است.

به‌لطف دسترسی مستقیمی که ازطریق تور Intel Tech Tour به یکی از مکان‌های محرمانه‌ی توسعه محصولات جدید اینتل فراهم شده، شماری از محصولات نسل جدید اینتل شرکت از جمله یکی از پردازنده‌های گرافیکی مجزای تیم آبی از نسل بعد در معرض اطلاع عموم قرار گرفته است.

وبسایت HardwareLuxx که یکی از شرکت کنندگان در این Tech Tour بوده، یک تراشه‌ی Intel BMG G10 را در آزمایشگاه Failure Analysis Lab شناسایی کرده که نام آن به وضوح نشان می‌دهد که با یکی از مدل‌های سری جدید پردازنده‌های گرافیکی این شرکت موسوم به Battlemage سروکار داریم. این GPU که ظاهرا با عنوان G10 شناخته می‌شود، به‌دلیل محدودیت‌های رسانه‌ای هیچ تصویر یا مشخصاتی ندارد و ظاهراً باید صرفاً به‌گفته‌های این منبع اتکا کنیم.

نقشه راه عرضه پردازنده های گرافیکی جدید اینتل

این پردازنده‌ی گرافیکی به‌عنوان مدل جدید Alchemist ACM-G10 معرفی خواهد شد اما باتوجه‌به سبک عجیب نام‌گذاری محصولات اینتل در گذشته نمی‌توان به وضوح گفت که این مدل درواقع پرچم‌دار سری Battlemage خواهد بود. لازم به ذکر است که مدل ACM-G12 که درواقع سطح بالاتر از G11 است، درحالی‌که نام این محصولات ممکن است کمی گمراه کننده باشد.

پردازنده گرافیکی BGM-G10 قبلاً هم در نقشه راه معرفی محصولات جدید اینتل دیده شده بود. برنامه‌ی این شرکت برای سال ۲۰۲۳ حداقل شامل دو GPU می‌شود که G10 و G21 را با توان مصرفی سطح ۲۲۵ و ۱۵۹ وات در بر می‌گیرند. از نظر مشخصات فنی نیز انتظار می‌رود که تعداد هسته‌های آن با ۶۴ هسته‌ی Xe-Cores به دو برابر ACM-G10 برسد. همچنین حافظه ۲۵۶ بیت آن از دیگر مشخصات منتسب به BCM-G10 است.

سری Battlemage محصولات اینتل برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شدند. با اینکه این شرکت هنوز بازه زمانی دقیق عرضه این محصولات را تعیین نکرده، انتظار می‌رود که در نیمه نخست این سال منتظر عرضه این محصولات باشیم.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده