نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۸ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۹

یکپارچه سازی تکنولوژی ساخت فریم FSR3 در قابلیت HYPR-RX

AMD علاوه‌بر ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص عرضه فناوری FSR3 در پاییز امسال، تأیید کرده که تکنولوژی Fluid Motion Frames در عملگر HYPR-RX یکپارچه سازی خواهد شد.

AMD در جریان رویداد Gamescom علاوه‌بر رونمایی از کارت‌های گرافیک جدید Radeon RX 7800XT و RX 7700XT و همچنین ارائه اخبار جدید از زمان دسترسی به جدیدترین نسخه از فناوری FSR3، جزئیات جدیدی از یکپارچه سازی قابلیت فریم جنریشن FSR3 در HYPR-RX را فاش کرد. قابلیت HYPR-RX یک راه‌حل ساده و به اصطلاح «با یک کلیک» برای دسترسی به مزایای فناوری FSR در بازی‌های ویدیویی است.

AMD پیش از این وعده داده بود که HYPR-RX را در نیمه نخست سال جاری میلادی در دسترس کاربران قرار دهد، درحالی که به نظر می‌رسد این وعده محقق نخواهد شد. درواقع این تکنولوژی رسماً از نیمه نسخت ماه سپتامبر و به‌عنوان بخشی از جدیدترین آپدیت درایورهای Adrenalin برای GPU عرضه خواهد شد. HYPR-RX سه تکنولوژی بهبود عملکرد گرافیکی AMD به‌نام‌های Anti-Lag+ و Radeon Boost و Radeon Super Resolution را در یک راه‌حل ساده و با یک کلیک ادغام می‌کند.

حالا تأیید شده که فناوری Radeon Super Resolution در قابلیت Frame Generation تکنولوژی FSR یا چیزی که AMD آن را AMD Fluid Motion Frames (AFMF) می‌نامد نیز پشتیبانی خواهد شد. این قابلیت عملاً منجر به اضافه شدن فریم‌های ساخته شده به تجربه کاربری شما خواهد شد و نتیجه‌ی آن بهبود چشمگیر عملکرد بازی‌ها و مشابه چیزی که با DLSS3 انویدیا دیدیم خواهد شد.

بهبود نرخ فریم بازی ها با Fluid Motion Frames

حالا اطلاعیه مهم AMD این بود که قابلیت فریم جنریشن AMD FSR3 نیز در HYPR-RX یکپارچه سازی خواهد شد. AMD توسعه‌ی این فناوری را به اتمام رسانده و اطمینان داده که در مقیاس آزمایشی عملکرد بسیار خوبی داشته است. هرچند بهینه‌سازی بیشتر آن زمان خواهد برد.

این کار نشان‌دهنده این است که عملکرد قابلیت Fluid Motion Frames به سطح درایورهای AMD خواهد رسید و دیگر نیازی به بهینه‌سازی آن توسط توسعه‌دهندگان بازی‌ها نخواهد بود. AMD این تکنولوژی را در رویداد مذکور به نمایش گذاشته و روی کارت گرافیک جدید RX 7800 XT مورد آزمایش قرار داد تنها با فعالسازی HYPR-RX نرخ فریم بازی را از ۷۳ به ۱۷۸ افزایش دهد.

البته قبل از یکپارچه سازی AFMF در HYPR-RX، افزایش عملکرد بازی کمتر خواهد شد. اما همچنان قابل‌توجه است. این روش ساده و کاربردی ازطریق نرم‌افزار AMD و بدون نیاز به بررسی تنظیمات بازی یا آپشن‌های دیگر قابل استفاده است. هرچند هنوز معلوم نیست که اگر HYPR-RX و FSR را به‌صورت همزمان فعال کنیم، چند وضعیتی پیش خواهد آمد.

بهبود عملکرد بازی ها با فعالسازی HYPR-RX

همان‌طور که اشاره شد، قابلیت HYPR-RX در سپتامبر امسال عرضه خواهد شد. هرچند عرضه‌ی تکنولوژی Fluid Motion Frame تا سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۴ طول خواهد کشید. بنابراین کاربران تا آن موقع باید بدون برخورداری از AFMF از مزایای HYPR-RX بهره‌مند شوند. این قابلیت تنها روی کارت‌های گرافیک سری Radeon قابل استفاده خواهد بود زیرا به‌عنوان بخشی از نرم‌افزار درایور پردازنده‌های گرافیکی Radeon عرضه می‌شود.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده