نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۷

پیش بینی انویدیا از رشد ۱۷۰ درصدی درآمدهای این شرکت

گزارش عملکرد انویدیا در سه‌ماهه دوم سال مالی این شرکت نشان می‌دهد که حوزه‌ی دیتاسنترها نقش چشمگیری در افزایش خیره کننده‌ی درآمدهای این شرکت نسبت به موعد مشابه قبلی ایفا می‌کنند.

شرکت انویدیا امروز گزارش عملکرد مالی خود در دومین دوره‌ی سه‌ماهه‌ی سال مالی ۲۰۲۴ را منتشر کرده که براساس آن، بخش مربوط‌به پردازنده‌های دیتاسنتر این شرکت با عملکرد فوق‌العاده خود در مقایسه با دوره‌ی زمانی مشابه سال گذشته، یک پیشرفت بیش از دو برابری را نشان می‌دهد تا جایگاه متفاوتی را در تجارت جهانی انویدیا به‌دست آورد.

در مقابل بخش مربوط‌به محصولات گیمینگ این شرکت که قبلاً همواره به‌عنوان پردرآمدترین حوزه‌ی فعالیت‌های انویدیا معرفی می‌شد، اخیراً روند نزولی به خود گرفته و این افت عملکرد با کاهش اقبال مصرف‌کنندگان نسبت به بازار کامپیوترهای خانگی همراه شده است. بااین‌حال گزارش وضعیت بازار محصولات گیمینگ انویدیا در سه‌ماهه دوم سال نشان می‌دهد که این بخش یک رشد سالانه‌ی ۲۱.۷ درصدی را تجربه می‌کند و شاید نشان‌دهنده این باشد که رکود بازار این صنعت که بیش از یک سال است شرکت‌های مختلف را تحت تأثیر خود قرار داده، درحال نزدیک شدن به پایان خود باشد.

قبل از اینکه گزارش امروز انویدیا منتشر شود، سهام این شرکت در بورس وال استریت شروع به افزایش کرده بود. چراکه بسیاری از تحلیلگران این بازار اقدام به انتشار پیش‌بینی خود از آینده‌ی عملکرد این شرکت کرده بودند. بااین‌حال سهام انویدیا بعد از گذشت یک روز بخش از این رشد قیمت را پس داده و با کاهش نسبی مواجه بود. زیرا تعداد کمی از سرمایه‌گذاران بالقوه اقدام به ثبت سود خود کرده بودند و اکثراً نسبت به تأثیر احتمالی این گزارش‌ها روی ارزش سهام شرکت محتاطانه عمل کردند.

افزایش درآمدهای انویدیا در دوره های زمانی مختلف

البته انویدیا هنوز هم منطبق بر هدف گذاری خود از سه‌ماهه‌ی آینده عمل کرده و حتی بسیار فراتر از انتظارات نیز پیش رفته است. به طوری که درآمد ۱۳.۵ میلیارد دلاری این شرکت یک رشد ۸۸ درصدی را نسبت به دوره سه‌ماهه قبلی و افزایش چشمگیر ۱۰۱ درصدی را در مقایسه با سال قبل نشان می‌دهد. درواقع این شرکت طی یک سال گذشته درآمد خود را دوبرابر کرده که این پیشرفت را تا حد زیادی مدیون بخش دیتاسنتر محصولات خود خواهد بود.

درواقع بد نیست بدانیم که سهم محصولات حوزه دیتاسنتر انویدیا در این ۱۳.۵ میلیارد دلار ۱۰.۳ میلیارد دلار است. در نتیجه این سهم چشمگیر و افزایش قابل‌توجه نقش آن در مجموع درآمدهای شرکت باعث شده تا نمودارها یک رشد ۱۴۱ درصدی نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته و افزایش ۱۷۱ درصدی نسبت به موعد مشابه سال گذشته را به ثبت برسانند.

رونمایی از پردازنده دیتاسنتر Grace

میزان تقاضای بازار نسبت به خدمات شرکت‌های اینترنتی و فعالیت آن‌ها در فضای ابری باعث شده تا فروش حوزه‌ی دیتاسنتر محصولات این شرکت چنین رکوردهایی را به ثبت برساند.

درآمدهای انویدیا و مبلغ ۲.۷۰ دلاری سود حاصل از هر سهم یا شاخص EPS این شرکت با اختلاف زیادی از برآوردهای تحلیلگران بازار سرمایه پیشی گرفته و این شرکت با ارائه چشم انداز خیره کننده ۱۶ میلیارد دلاری برای سه‌ماهه جاری به یک هدف جذاب برای جذب سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. با تحقق رشد ۱۷۰ درصدی درآمدهای انویدیا، این شرکت در سطح کاملاً جدیدی از حیث میزان درآمد قرار خواهد گرفت.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده