نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۹

عرضه کارت گرافیک RX 6750 GRE؛ هم قیمت با 4060 و با عملکرد 4060Ti

کارت گرافیک AMD RX 6750 GRE یکی دیگر از مدل‌های سری Golden Rabbit Edition است که برای بازار چین عرضه شده و عملکردی در سطح RTX 4060 Ti را ارائه می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که AMD آماده می‌شود تا کارت گرافیک Radeon RX 6750 را به‌عنوان یکی دیگر از مدل‌های سری GRE یا Golden Rabbit Edition روانه بازار کند. این محصولات، ویژه‌ی جشن سال نوی چینی عرضه می‌شوند و منحصراً برای بازار این کشور در دسترس قرار دارند. AMD یک ماه پیش هم از کارت گرافیک Radeon RX 7900 GRE رونمایی کرده بود که به‌صورت اختصاصی برای بازار DIY چین عرضه شده و خارج از این کشور صرفاً در قالب سیستم‌های پیش ساخته در دسترس قرار داشت.

براساس اطلاعاتی که توسط 小敌鸽 (Little Enemy Pigeon) منتشر شده، کارت گرافیک RX 6750 GRE براساس مشخصاتی که در قالب شایعات منتشر شدند، عملکردی در سطح GeForce RTX 4060 Ti خواهد داشت. کارت گرافیک میان‌رده انویدیا درحال حاضر ۳۹۹ دلار قیمت دارد اما نکته جالب توجه این است که کارت گرافیک RX 6750 GRE با برچسب قیمت ۲۹۹ دلار هم قیمت RTX 4060 خواهد بود.

اطلاعات فاش شده از کارت گرافیک AMD RX 6750 GRE

علاوه‌بر‌این گفته شده که این کارت به‌عنوان یک محصول ارتقا یافته نسبت به RX 6750 XT معرفی خواهد شد که البته جزئیات آن هنوز نامعلوم است. باتوجه‌به اینکه کارت گرافیک RX 6750 XT از ظرفیت کامل پردازنده گرافیکی Navi 22 بهره می‌برد، تنها راه منطقی برای ارتقاء این کارت نسبت به RX 6750 XT، بهبود سرعت کلاک GPU و رابط گذرگاه حافظه ۲۵۶ بیت در آن است که با ظرفیت ۸ گیگابایتی و مشخصات سری RTX 4060 نیز تطابق داشته باشد.

ظاهرا این اطلاعات ازطریق Yeston، شرکت تولید کننده پردازنده‌های گرافیکی Radeon و GeForce منتشر شده که جدیدترین مدل‌های سری RDNA3 و ADA نیز جزء تولیدات آن‌ها است. حالا باید دید که آیا این محصول نیز مانند RX 7900 GRE که محدود به یک سری برند خاص (مثل XFX و Sapphire و PowerColor) بود، روند مشابهی را در پی خواهد گرفت یا خیر.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده