نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۳

انتشار تصویری از کارت گرافیک Sapphire NITRO Radeon RX 7900 GRE

تصاویر فاش شده از کارت گرافیک Radeon RX 7900 GRE نمایی از محصول جدید Sapphire با تراشه Navi 31 شرکت AMD و ۱۶ گیگابایت حافظه گرافیکی را نشان می‎دهد.

تصاویری که توسط wnxod در توییتر فاش شده، کارت گرافیک جدید سری Sapphire NITRO را با طراحی جدیدی که شباهت زیادی به RX 7900 XT دارد، به نمایش می‌گذارد. البته مشخص نیست که آیا این نسخه‌ی Lite edition کارت گرافیک RX 7900 GRE و بدون برخورداری از محفظه بخار است یا است که نسخه‌ی اورجینال آن را نشان می‎‌دهد. چیزی که از این طریق تأیید شده، استفاده از کانکتورهای برق دوگانه ۸ پین و حافظه گرافیکی ۱۶ گیگابایتی در این کارت است که توسط منبع انتشار این اطلاعات نیز اشاره شده است.

کارت گرافیک Radeon RX 7900 GRE که به‌عنوان مدل Golden Rabbit Edition نیز شناخته می‌شود، یک نسخه ویژه و مناسبتی از کارت گرافیک AMD است که بیشتر برای عرضه در بازار چین در نظر گرفته شده است. عرضه‌ی جهانی این کارت هنوز نامعلوم است اما GPU به کار رفته در آن ترکیبی از قابلیت‌های تراشه رده بالای Navi 31 با حافظه گرافیکی قابل مقایسه با کارت گرافیک RTX 4080 یا RTX 4060 Ti انویدیا را ارائه کرده که می‌تواند برای کاربری رده بالای گیمینگ بسیار جذاب باشد.

کارت گرافیک NITRO Radeon RX 7900 GRE

نمای پشتی کارت گرافیک NITRO Radeon RX 7900 GRE

براساس شنیده‌ها، این کارت از ۸۴ واحد محاسباتی RDNA3 برخوردار است که از این حیث نیز شبیه به RX 7900 XT است. درواقع تفاوت قابل ذکر همان حافظه گرافیکی آن است که در نسخه GRE به ۱۶ گیگابایت حافظه با رابط گذرگاه ۲۵۶ بیتی ارتقا پیدا کرده است. درحالی که نسخه XT و رفرنس AMD با ۲۰ گیگابایت حافظه گرافیکی ۳۲۰ بیت معرفی شده بود.

خنک کننده کارت گرافیک NITRO Radeon RX 7900 GRE

نکته جالب توجه دیگر این است که دیده شدن کارت گرافیک Radeon RX 7900 GRE با انتشار اخباری در خصوص مدل‌های میان‌رده 7800 و 7700 شرکت AMD همزمان شده است. لاین آپ فعلی محصولات AMD از این نسل شامل سه کارت گرافیک گیمینگ است که دو مدل از آن‌ها به سری رده بالای محصولات 7900 و مدل سوم به سری رده پایین RX 7600 تعلق دارد. فاصله‌ی بزرگی که از نظر عملکرد و توان پردازشی بین این محصولات ایجاد شده درحال حاضر با امثال Radeon 6800/6900 پر می‌شود که رفته رفته ارزش خرید خود را از دست می‌دهند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده