نویسنده: فرشید معتمد
// شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

مشخصات جدیدی از کارت گرافیک GTX 980 Ti و راندمان آن فاش شد

به تازگی برخی مشخصات و نتایجِ راندمانِ بدست آمده از کارت GTX 980Ti به بیرون درز کرده است و باید اذعان کرد که از شنیدنِ این خبر جدید کمی شگفت زده شدیم. برای خواندنِ اخبار بیشتر با ما همراه باشید.

بنابر این مطالبِ فاش شده‌ی جدید، همان‌گونه که انتظار می‌رفت محصولِ پرچمدارِ بعدی اِنویدیا، GTX 980 Ti، یک نسخه‌ی ضعیف‌تر از کارتِ گرافیکِ TITAN X خواهد بود، اما نه آنقدر ضعیف‌تر که قبلا فکر می‌کردیم.

ption id="attachment_35774" align="aligncenter" width="700"]تنها یک SMX در GPUی کارت گرافیک GTX 980 Ti غیر فعال شده است تنها یک SMX در GPUی کارت گرافیک GTX 980 Ti غیر فعال شده است

انویدیا فقط یک واحد SMX از تراشه‌ی گرافیکی GM 200 را غیرفعال کرده و حافظه‌ی گرافیکی را هم نصف کرده است و این به معنی آن است که این تراشه از نظر راندمان به تایتان ایکس نزدیک‌تر خواهد بود تا GTX 980. با داشتن یک واحد SMX کمتر، GTX 980Ti تعداد ٢۵۶ واحد CUDA کمتر از تایتان ایکس و ۷۲۸ واحد هم بیشتر از GTX 980 خواهد داشت.

در حال حاضر هنوز قیمتِ این غولِ جدید را نمی‌دانیم، اما اگر مثلا ٧٥٠ دلار باشد، از نظر قیمت در میانه‌ی تایتان ایکس و GTX 980 جای می‌گیرد و عملا خرید کارتِ گرانقیمتِ تایتان ایکس را ناموجه می‌کند، مگر اینکه واقعا به ١٢ گیگابایت رم گرافیکی نیاز داشته باشید.

GTX 980 Ti vs 980 vs Titan X

از نظر راندمان هم همان‌طور که در ادامه خواهید دید، GTX 980 Ti تقریبا شبیه به تایتان ایکس عمل خواهد کرد.

GTX 980 Ti Performance 1

GTX 980 Ti Performance 2

در حال حاضر این محصول انتخابِ بسیار ارزشمندی برای خرید به نظر می‌رسد، اما تا وقتی که قیمت گذاری آن از طرف اِنویدیا رسما اعلام نشده باشد باید این اطلاعات را در حدِ شایعه در نظر گرفت.

منبع: overclock3d


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده