نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۶ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۴

عرضه‌ی پردازنده بدون iGPU جدید AMD Ryzen 5 7500F در این هفته

پردازنده AMD Ryzen 5 7500F به‌عنوان اولین CPU پلتفرم AM5 بدون برخورداری از گرافیک یکپارچه RDNA2 طی این هفته به بازار عرضه می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که AMD به‌زودی یک پردازنده ۶ هسته‌ای جدید را بدون برخورداری از یک ویژگی رایج تراشه‌های AM5 به بازار عرضه کند. یک فروشگاه کره‌ای مدعی شده که AMD در نظر دارد تا طی این هفته یک CPU جدید ۶ هسته‌ای را روانه بازار کند. پردازنده Ryzen 5 7500F اولین پردازنده دسکتاپ AMD است که از گرافیک یکپارچه پشتیبانی نمی‌کند. سبک نام‌گذاری این CPU نیز از سری Core F شرکت اینتل الگوبرداری کرده که گرافیک یکپارچه آن غیرفعال شده است.

براساس نخستین اطلاعاتی که به‌صورت عمومی در دسترس قرار گرفته، این CPU قطعاً از ۶ هسته پردازشی برخوردار است و فرکانس عملکرد آن باید در حدود ۱۰۰ مگاهرتز پایین‌تر از Ryzen 5 7600 باشد که تعداد هسته‌های کمتری دارد. این CPU در دیتابیس وبسایت PugetBench دیده شده که روی مادربرد X670E و درکنار حافظه رم DDR5-4800 مورد استفاده قرار گرفته است.

مشخصات پردازنده AMD Ryzen 5 7500F

لازم به ذکر است که عدم پشتیبانی از GPU یکپارچه به تغییراتی در سومین چیپلت آن که با نام IOD شناخته می‌شود منجر شده است. AMD برای این نسل از پردازنده‌های دسکتاپ سری Ryzen، پردازنده گرافیکی یکپارچه آن را به‌جای کاشی‌های پردازشی در این چیپلت جا داده است. نسل قبلی تراشه‌های AMD Ryzen نیز فاقد iGPU بودند. به جز سری G این تراشه‌ها که مبتنی بر سیلیکون‌ APU تراشه‌های موبایل این شرکت طراحی شده بود.

انتظار می‌رود که قیمت این CPU تقریباً ۱۰ دلار کمتر از Ryzen 5 7600 باشد که با قیمت ۲۲۹ دلار عرضه شده بود و هم‌اکنون به ۲۱۹ دلار کاهش یافته است.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده