نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۹

کاهش قیمت کارت گرافیک RTX 4080 به ۹۹۹ دلار برای اولین بار

کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 4080 با کاهش قیمت قابل ملاحظه‌ای مواجه شد و برای اولین‌بار با قیمتی کمتر از هزار دلار به فروش می‌رسد.

سال گذشته کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 4080 با قیمت ۱۱۹۹ دلار روانه بازار شد و اکنون در میان تازه‌ترین اخبار سخت‌افزار مطلع شدیم که این کارت با کاهش قابل ملاحظه‌ای در قیمت مواجه شده است. با اینکه RTX 4080 تجربه کاهش تدریجی قیمت در طول زمان را دارد، اما بازار تاکنون شاهد هیچ نوسان بزرگی در بهای آن نبوده است.

شرکت MSI که طی چند ماه گذشته تخفیف‌های خوبی را برای محصولات Radeon و GeForce خود ارائه کرده است، از یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز برای کارت گرافیک RTX 4080 رونمایی کرد. این کارت با قیمت ۱۰۹۹ دلار به فروش گذاشته شده است، ولی می‌توان ۱۰۰ دلار تخفیف اضافی دیگر با استفاده از کوپن دریافت کرد. این پیشنهاد عملا قیمت این کارت بالارده را به ۹۹۹ دلار کاهش می‌دهد تا برای اولین‌بار شاهد فروش آن با قیمت کمتر از هزار دلار باشیم.

قیمت کارت گرافیک RTX 4080 در فروشگاه Newegg

با اینکه هنوز در همه مناطق نمی‌توان کارت گرافیک GeForce RTX 4080 را با چنین قیمتی تهیه کرد، اما گیمرهای اروپایی اکنون می‌توانند این کارت را با ۱۲.۷ درصد کاهش نسبت به قیمت اولیه با مبلغ ۱۱۵۹ یورو خریداری کنند. پیشنهادهای وسوسه‌انگیزتری را می‌توان در چین یافت؛ طوری‌که همین کارت با ۱۳.۷ درصد کاهش فروخته می‌شود.

قیمت کارت گرافیک RTX 4080 (قیمت مصوب – قیمت فعلی)

  • آمریکا: ۱۱۹۹ دلار – ۹۹۹ دلار (کاهش ۱۶.۶ درصدی)
  • اروپا: ۱۳۲۹ یورو – ۱۱۵۹ یورو (کاهش ۱۲.۷ درصدی)
  • چین: ۹۴۹۹ ین – ۸۱۹۹ ین (کاهش ۱۳.۷ درصدی)

فروشگاه آنلاین Newegg در طول فروش ویژه Fantastech کارت گرافیک RTX 4080 را با چنین کاهش قیمتی به فروش می‌رساند، اما قیمت و موجودی محصول احتمالا در مناطق مختلف متفاوت خواهد بود.


منبع Videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده