نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۶ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۴

کاهش قیمت کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600 به ۲۴۹ دلار

MSI درحال حاضر و با گذشت کمتر از یک ماه از زمان عرضه کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600، ارزان‌قیمت‌ترین مدل این کارت را با قیمت ۲۴۹ دلار به فروش می‌رساند.

شرکت MSI کارت گرافیک Radeon RX 7600 Mech 2X Classic خود را با قیمت ۲۴۹ دلار در فهرست فروش خود قرار داده که پایین‌ترین قیمت این GPU از زمان عرضه‌ی آن تاکنون محسوب می‌شود. این قیمت ۲۰ دلار کمتر از نرخ مصوب MSRP این کارت برای یک تراشه AMD Navi 33 است که کمتر از یک ماه از زمان عرضه آن می‌گذرد.

سایر تولید کنندگان این GPU نیز قیمت‌های پایین‌تر از نرخ مصوب ۲۶۹ دلاری خود را در سایت‌های فروش آمازون و Newegg قرار دادند که شامل XFX Radeon RX 7600 SWFT 210 با قیمت ۲۵۷.۹۹ دلار و ASRock Radeon RX 7600 Challenger با قیمت ۲۵۹.۹۹ دلار می‌شوند.

کارت گرافیک MSI با یک سیستم خنک‌کننده مجهز به فن دوگانه و بدون قابلیت اورکلاک کارخانه به خریداران عرضه می‌شود. عبارت Classic در نام این محصول نیز به این معنی است که فن خنک‌کننده به کار رفته در این کارت براساس مدل‌های نسل قبل مثل سری RX 6700 Mech تولید شده است.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600

بااین‌حال Radeon RX 7600 می‌تواند رقیب خوبی برای کارت گرافیک در آستانه‌ی عرضه‌ی GeForce RTX 4060 باشد. براساس نتایج فاش شده از بنچمارک 3DMark، این کارت شاید از مزایایی مانند ری تریسینگ برخوردار نباشد، اما عملکرد آن می‌تواند به خوبی با پیشنهاد جدید انویدیا قابل مقایسه باشد.

اما جدا از عملکرد پردازشی، باید در نظر داشت که هر دوی این کارت‌ها محدودیت‌های فیزیکی یکسانی دارند که شامل حافظه ۸ گیگابایتی و ۱۲۸ بیت درکنار رابط PCIe Gen4 با ۸ لاین می‌شوند. این موارد می‌توانند گیمرها را به سمت مدل‌های دیگری از نسل قبل که از درگاه حافظه بزرگتر و ظرفیت بالاتری برخوردار هستند سوق دهند.

تراشه مرکزی کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600 بر پایه معماری گرافیکی RDNA3 و با کد NAVI 33 ساخته شده است. این تراشه از ۳۲ واحد محاسباتی CU و ۲۰۴۸ پردازنده جریانی برخوردار است. همچنین در این کارت از ۳۲ مگابایت حافظه Infinity Cache استفاده شد و ۸ گیگابایت حافظه ۱۲۸ بیت GDDR6 از دیگر مشخصات آن است.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده