نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۰

احتمال عرضه زودتر از موعد مدل غیر Ti کارت گرافیک RTX 4060

گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالاً کارت گرافیک GeForce RTX 4060 زودتر از موعد مقرر و تا اواخر ماه ژوئن به‌دست کاربران برسد.

براساس گزارش MEGAsizeGPU که سابقه خوبی در افشای اطلاعات انویدیا دارد، احتمالاً این شرکت روند عرضه مدل غیر Ti کارت گرافیک RTX 4060 را تسریع کند. انویدیا در ابتدا قرار بود کارت گرافیک RTX 4060 Ti را در ماه می و مدل غیر Ti آن را تا نیمه نخست ماه ژوئیه روانه بازار کند. بعداً متوجه شدیم که یک نسخه ۱۶ گیگابایتی برای مدل Ti این کارت نیز در نظر گرفته شده که نیمه دوم ماه ژوئیه عرضه خواهد شد.

تا به اینجای کار هیچ برنامه‌ای برای نسخه ۱۶ گیگابایتی این کارت تغییر نکرده اما به نظر می‌رسد که نسخه غیر Ti آن زودتر از این تاریخ به‌دست کاربران خواهد رسید. MEGAsizeGPU مدعی شده که بازه زمانی عرضه کارت گرافیک GeForce RTX 4060 به آخر ماه ژوئن (اوایل تیرماه) منتقل شده است که یک تا دو هفته زودتر از زمان‌بندی قبلی که توسط انویدیا اعلام شده بود. البته انویدیا به‌طور دقیق زمان عرضه RTX 4060 را مشخص نکرده بود و صرفاً ماه عرضه آن را اعلام کرده بود.

تراشه گرافیکی کارت گرافیک GeForce RTX 4060

انویدیا دلایل زیادی دارد تا کارت گرافیک مذکور را هرچه زودتر روانه بازار کند. یکی از این دلایل، استقبال ضعیف کاربران از RTX 4060 Ti است که ظاهراً قیمت ۳۹۹ دلاری این GPU با درنظرگرفتن تغییرات و سطح عملکرد آن در مقایسه با نسل قبل چندان برای کاربران گرافیک‌های میان‌رده جذابیت نداشته است. در ژاپن که معمولا مردم در زمان عرضه یک GPU جدید پشت در فروشگاه‌ها صف می‌کشند تنها یک نفر برای خرید این GPU در یک فروشگاه بزرگ حاضر شده که نشان از عدم توجه جامعه کاربران به این محصول دارد.

بنابراین احتمال دارد که انویدیا قبل از کاهش قیمت اجتناب ناپذیر RTX 4060 Ti تصمیم به عرضه مدل غیر Ti آن بگیرد. البته ماه آینده و با متحول شدن کارت‌های گرافیک AMD و اینتل، شرایط کاملا متفاوتی در انتظار مخاطبان این حوزه است و رقابت در قیمت‌ها به اوج خود خواهد رسید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده