نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۶

رونمایی ایسوس از مانیتور گیمینگ و فوق عریض ROG Swift OLED Gaming

ایسوز در جریان رویداد Computex 2023 از مانیتور گیمینگ و فوق عریض Rog Swift Super UltraWide OLED رونمایی کرد.

Rog Swift Super UltraWide OLED با کد مدل PG49WCD جدیدترین نمایشگر گیمینگ و ۴۹ اینچی ایسوز است که با رزولوشن 5120x1440 خود عملا جای ۲ نمایشگر 1440p و با نسبت تصویر 16:9 را می‌گیرد. پنل اولدی که این مانیتور از آن استفاده می‌کند یک انحنای 1800R داشته و پیرامون زاویه دید شما را دربرمی‌گیرد تا راحتی و وضوح کامل رنگ‌ها حتی در کناره‌های این نمایشگر بزرگ را تضمین کند. این پنل از نوع QD-OLED و دربرگیرنده رنگ‌های واقعی ۱۰ بیت و ۹۹ درصد طیف رنگی DCI-P3 است که رنگ‌های خیره‌ کننده‌ و مشکی عمیق و چشمگیری را نمایش می‌دهد. نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز این مانیتور با فناوری AMD FreeSync Premium Pro و زمان پاسخگویی ۰.۰۳ میلی ثانیه‌ای آن نیز از جمله ویژگی‌هایی است که برای گیمرها اهمیت پیدا می‌کند.

نمایشگر فوق عریض ASUS Rog Swift Super UltraWide OLED

پنل‌های OLED می‌توانند حرارت زیادی را تولید کنند و این امر ایسوس را مجاب کرده تا متخصصان راهکارهای خنک‌کننده سیستم را به کارگرفته و از خنک ماندن مانیتور در مصارف سنگین اطمینان حاصل کند. داغ شدن پنل‌های OLED می‌تواند به پدیده سوختگی یا burn-in و کاهش عمر پنل منجر شود. برای جلوگیری از این مشکل، پشت این پنل از یک لایه گرافن برای دفع موثر حرارت بدون صدا و نیروی بیشتر استفاده شده است. گرافن نازک‌ترین و در عین حال قوی‌ترین نانو-مواد جهان است ضریب هدایت حرارتی 5300W/mK آن بسیار بیشتر از پتانسل نقره، مس، طلا یا آلومینیوم است. به‌لطف این تکنیک مدرن، نمایشگر ROG Swift ایسوز می‌تواند با قابلیت HDR به حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت دست پیدا کند.

اجرای بازی روی مانیتور ASUS Rog Swift Super UltraWide OLED

مانیتور ROG Swift OLED دارای یک جوی استیک دسترسی آسان است که امکان تنظیم صفحه‌نمایش را به سرعت و سادگی هرچه تمام در اختیار شما قرار می‌دهد. البته گاهی این ابزار هم می‌تواند آزاردهنده باشد و به همین خاطر است که نرم‌افزار ASUS DisplayWidget Center توسعه داده شده است. این اپلیکیشن به کاربر اجازه می‌دهد تا حالت GameVisual را تغییر داده و مثلا ابزارهایی مانند شمارنده نرخ فرم تصاویر را به آن اضافه کند. البته رابط کاربری این برنامه ابزارها و امکانات بیشتری دارد که مثلا با تغییر برخی آیتم ها به شما در حفظ سلامت نمایشگر خود کمک می‌کند.

در پایان نظرات خود را درباره ROG Swift OLED PG49WC با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده