نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۲

عدم سازگاری کامل برخی کابل‌های ۲ + ۶ پین با Radeon RX 7600

به نظر می‌رسد که مدل مرجع کارت‌های گرافیک AMD Radeon RX 7600 با برخی کابل‌های پاور مشکل دارند و کانکتور ۶ + ۲ پین آن‌ها به خوبی در درگاه آن چفت نمی‌شود.

ظاهرا برخی کابل‌های برق کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600 به درستی در جای خود قرار نگرفته و مشکلاتی را برای کاربران به وجود آورده‌اند. البته این مشکل تنها برخی کابل‌ها را تحت تأثیر قرار داده است و تشخیص آن مشکل نیست. براساس گزارش‌های منتشرشده، برخی کابل‌ها در اسلات کانکتور فیکس نشده‌اند و ظاهرا دلیل آن، طراحی مدل رفرنس کارت گرافیک جدید تیم سرخ است. درواقع پلیت پشتی این کارت بیش از حد بزرگ به نظر می‌رسد و جلوی جا افتان یکی از برجستگی‌های کوچک این کانکتورها را می‌گیرد.

نکته حائز اهمیت این است که این مشکل فقط کابل‌های برق ۶ + ۲ پین را تحت تأثیر قرار داده است و کابل‌های نیتیو ۸ پین مشکلی از این بابت ندارند. زیرا این کابل‌ها در محل اتصال ۲ پین دیگر برجستگی ندارند که مشکل‌ساز شود.

تفاوت در برخی کابل های AMD Radeon RX 7600

درگاه اتصال کانکتور برق AMD Radeon RX 7600

TechPowerUP گزارش داده که این مشکل تنها ۲۰ درصد کابل‌هایی را که مورد بررسی قرار دادند، شامل می‌شود. Igor’sLAB نیز ادعا کرده که برخی کابل‌های روکش دار یا مواردی که با ابزار اندازه گیری توان NVIDIA PCAT عرضه می‌شوند ممکن است در جای خود متصل نشوند. کابل‌های پاور نیتیو Seasonic نیز ممکن است با این مشکل مواجه باشند.

نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه داشت این است که کابل باید به‌طور کامل در محل خود فرو رود و متصل شود. اگر این مشکل همچنان برای شما پابرجا بود، باید از یک کابل دیگر استفاده کنید یا اینکه پلیت پشتی کارت را جدا کنید که البته این کار برای گارانتی محصول، مشکل ایجاد می‌کند.

مشکل کابل برق کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600

این مشکل شاید خیلی کوچک به نظر برسد، اما درهرصورت ممکن است باعث آسیب دیدن کارت گرافیک مورد نظر شود. AMD می‌تواند با پیشنهاد کردن یک اکستندر یا افزونه‌ی سخت‌افزاری برای کارت‌های گرافیک مرجع ۱۱۵ واتی خود این مشکل را برطرف کند. تاکنون گزارشی از ایجاد مشکل برای هیچ یک از مدل‌های کاستوم منتشر نشده است. بنابراین واضح است که مشکل به طراحی پلیت پشتی نسخه رفرنس این کارت‌ها برمی‌گردد.

AMD فروش نسخه مرجع کارت‌های گرافیک Radeon RX 7600 را برای آینده برنامه‌ریزی کرده است. این کارت هنوز به‌دست کاربران عمومی نرسیده، اما در فهرست رسمی وبسایت AMD وجود دارد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده