نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۷

حضور تنها یک نفر برای خرید RTX 4060 Ti در زمان عرضه در ژاپن

به نظر می‌رسد که کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti در ژاپن چندان محبوب نبوده و تنها یک خریدار در زمان عرضه‌ی این کارت در یک فروشگاه ژاپنی حاضر شده است.

زمان عرضه محصولات جدید انویدیا در تمام کشورهای جهان یکسان بوده و تنها در زمانبندی ساعت شروع عرضه تفاوت پیدا می‌کند. به این ترتیب، مثلاً عرضه‌ی کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti در آمریکا اول صبح آغاز شده و در اروپا بعد از ظهر شروع شده است. بنابراین این زمان برای کشورهای آسیایی به ساعات دیروقت شب می‌رسد. البته در برخی فروشگاه‌های ژاپن همیشه رسم بر این است که در زمان عرضه‌ی محصولات مهم، شب‌ها هم مغازه را باز نگه می‌دارند تا خریدارانی که علاقه‌مند به خرید در ساعات اولیه‌ی عرضه هستند، بتوانند محصول مورد نظر خود را تهیه کنند. البته این روش برای همه‌ی فروشگاه‌های مهم برقرار نیست.

فروشگاه عرضه کننده GeForce RTX 4060 Ti در ژاپن

در این فروشگاه‌های ژاپنی که حدودا ساعت ۱۰ شب در مغازه‌ها را باز می‌کنند، معمولاً مردم پشت در مغازه‌ها صف می‌کشند و منتظر باز شدن فروشگاه‌ها هستند. باتوجه به آنچه که طی دو سال گذشته در زمان عرضه‌ی یک GPU جدید دیده شده، استقبال از RTX 4060 Ti اصلاً خوب نبوده و طبق گزارش GDM که معمولاً اخبار و مسائل منطقه Akihabara در توکیو ژاپن را پوشش می‌دهد، تنها دو فروشگاه در زمان عرضه این محصول مغازه خود را شبانه باز کردند. نکته‌ی عجیب‌تر اینکه تنها یک نفر برای خرید کارت‌های گرافیک RTX 4060 Ti منتظر بوده است.

کارت گرافیک RTX 4060 Ti برای کاربران ژاپنی حدود ۶۹۸۰۰ ین قیمت دارد که معادل ۵۰۰ دلار است. درحال حاضر نمی‌توان گفت که عرضه‌ی کارت گرافیک RTX 4060 Ti در کشورهای مختلف جهان بسیار موفق بوده است. حتی برخی فروشگاه‌ها مثل Mindfactory در آلمان تنها چند ساعت بعد از عرضه این محصول برای آن تخفیف در نظر گرفتند. به هر حال باید دید که آینده محصول جدید انویدیا به چه شکلی رقم خواهد خورد.

کارت گرافیک RTX 4060 Ti 8 GB از تاریخ ۲۴ می (۳ خرداد) با قیمت ۳۹۹ دلار در دسترس قرار گرفته است. نسخه ۱۶ گیگابایت آن نیز از ماه ژوئیه و با قیمت ۴۹۹ دلار برای کسانی که فکر می‌کنند حافظه گرافیکی بیشتر می‌تواند در کاربری گیمینگ یا تولید محتوا به کار آن‌ها بیاید در دسترس قرار خواهد گرفت.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده