نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۶

مشخص شدن قیمت کارت گرافیک میان رده AMD Radeon RX 7600

براساس گزارش وبسایت Cowcotland، به نظر می‌رسد که قیمت کارت گرافیک میان‌رده و مورد انتظار RX 7600 در فرانسه با ۳۴۹ یورو آغاز می‌شود.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600 که به‌عنوان یک گزینه میان‌رده و مورد انتظار جامعه گیمرها شناخته می‌شود، در وبسایت Cowcotland با قیمت ۳۴۹ یورو قرار گرفته است. با تبدیل این قیمت به دلار آمریکا و درنظرگرفتن نرخ مالیات بر ارزش افزوده، به چیزی در حدود ۳۰۰ تا ۳۳۰ دلار می‌رسیم. نکته‌ی حائز اهمیت این است که قیمت‌های بازار فرانسه شامل ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌شود. ضمن اینکه قیمت MSRP محصولات AMD در مدت کوتاهی از زمان عرضه در معرض تعدیل قرار می‌گیرند.

درحال حاضر کارت‌‌های گرافیک XTX و XT سری AMD Radeon RX 7900 در پایین‌ترین حالت با قیمت‌های ۹۹۹ و ۸۱۹ یورو به فروش می‌رسند. با درنظرگرفتن قیمت ۳۴۹ یورویی RX 7600، نسبت هسته‌های پردازشی ارائه‌شده به ازای هر یورو، ۵.۹ خواهد بود. درحالی که این نسبت برای RX 7900 XT به ۶.۶ می‌رسد. البته باید ۲۰ گیگابایت حافظه گرافیکی 7900XT را در نظر گرفت که ۲.۵ برابر 7600 است. ضمن اینکه درگاه حافظه آن نیز ۲.۵ برابر گسترده‌تر است. همین‌طور لازم به ذکر است که قیمت کارت گرافیک Radeon RX 7600 در سنگاپور ۵۴۵ دلار سنگاپور تعیین شد که حدود ۴۰۹ دلار آمریکا است و بدون درنظرگرفتن نرخ مالیات، ۳۸۰ دلار می‌شود.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600

اگرچه قیمت ذکر شده ممکن است تند به نظر برسد، اما با سری Radeon RX 6600 مطابقت دارد. در نسل قبل کارت گرافیک RX 6600 با قیمت ۳۳۹ دلار به بازار عرضه شده بود.

تراشه مرکزی کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600 بر پایه معماری گرافیکی RDNA3 و با کد NAVI 33 ساخته شده است. این تراشه از ۳۲ واحد محاسباتی CU و ۲۰۴۸ پردازنده جریانی برخوردار است. همچنین در این کارت از ۳۲ مگابایت حافظه Infinity Cache استفاده شد و ۸ گیگابایت حافظه ۱۲۸ بیت GDDR6 از دیگر مشخصات آن است. انتظار می‌رود GPU این کارت در فرکانس ۲۶۰۰ مگاهرتز عمل کند.


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده