نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۸

احتمال عرضه نسخه 8 گیگابایتی کارت گرافیک RTX 4060 Ti در این ماه

براساس ادعای MEGAsizeGPU که اخیراً به یکی از منابع قابل اتکا تبدیل شده، انویدیا مدل‌های جدیدی را برای کارت گرافیک RTX 4060 در نظر گرفته که در یک برنامه زمانبندی مشخص به بازار عرضه خواهند شد.

براساس گزارش MEGAsizeGPU، از منابع غیررسمی افشای اطلاعات سخت‌افزاری، انویدیا نه دو مدل بلکه سه مدل از کارت‌های گرافیک سری RTX 4060 را برای عرضه در نظر گرفته که ظاهراً براساس بازخورد منفی جامعه کاربران نسبت به اینکه کارت گرافیک RTX 4060 Ti تنها در نسخه‌ی ۸ گیگابایتی تدارک دیده شده بود، چنین تصمیمی اتخاذ شده است. حالا به نظر می‌رسد که این پیکربندی حافظه برای مدل غیر Ti کارت گرافیک RTX 4060 نیز برنامه‌ریزی شده است.

از طرفی کارت گرافیک RTX 4060 Ti با حافظه ۱۶ گیگابایتی نیز روانه بازار خواهد شد. اما این کارت مدتی بعد از نسخه‌ی اول به‌دست کاربران خواهد رسید. براساس توضیحات فاش کننده‌ی این اطلاعات، این سه مدل در ماه جاری میلادی معرفی خواهند شد اما دو مدل از آن‌ها در ماه ژوئیه روانه بازار خواهند شد. بنابراین گیمرها می‌توانند انتظار دسترسی به RTX 4060 Ti 8GB را برای این ماه داشته باشند اما برای خرید نسخه‌های ۱۶ گیگابایتی و فیر Ti این کارت باید تا ماه ژوئیه منتظر ماند.

اخباری حول محور GeForce RTX 4060 Ti 8GB

مطمئناً برنامه‌ریزی برای عرضه نسخه 16GB کارت گرافیک RTX 4060 Ti تصمیم غیرمنتظره‌ای از سوی انویدیا بود که این دیدگاه بیشتر باتوجه به رابط گذرگاه حافظه محدود ۱۲۸ بیت این کارت مطرح می‌شود. مسلماً افزایش ظرفیت حافظه VRAM به بهبود پهنای باند حافظه این کارت کمکی نخواهد کرد اما گیمرها می‌توانند انتظار فریم بافرهای بیشتر برای ذخیره‌سازی تکسچرهایی با رزولوشن بالا یا حتی مدل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بزرگتر را در حین استفاده از این GPU داشته باشند.

احتمال اینکه انویدیا هر سه کارت گرافیک جدید خود را در جریان نطق سخنرانی Computex معرفی کند، بالا است؛ اما هنوز تاریخ معرفی مشخصی در اسناد اطلاع‌رسانی انویدیا مشخص نشده است. بنابراین باید فعلاً این خبر را با برچسب غیررسمی در نظر گرفت.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده