نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۲

تأیید عرضه کارت‌های گرافیک میان رده Radeon 7000 در آینده نزدیک

AMD بالاخره تأیید کرد که در نظر دارد تا مدل‌های پرفروش و اقتصادی جدیدی از سری Radeon 7000 را طی دوره‌ی سه‌ماهه جاری روانه بازار کند.

مدتی است که مشخص شده AMD درحال کار روی مدل‌های میان‌رده سری Radeon RX 7600 برای دسکتاپ است. شایعات اولیه حاکی از آن بود که این کارت گرافیک احتمالا اواخر همین ماه روانه بازار خواهد شد. پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ Radeon 7700/7600 نیز چند ماه پیش معرفی شدند، اما متأسفانه کمتر در بازار در دسترس قرار دارند.

حالا خبر رسیده که دکتر لیسا سو، مدیرعامل AMD رسما تأیید کرده که در نظر دارد تا مدل جدیدی از کارت‌های گرافیک میان‌رده و اقتصادی سری Radeon 7000 را آماده‌ی عرضه به بازار کند. این GPU از نظر فنی باید یکی از مدل‌های سری RX x600 یا x700 باشد.

کارت های گرافیک سری Radeon 7000

گفته می‌شود کارت گرافیک RX 7600 از پردازنده گرافیکی Navi 33 با ۳۲ واحد پردازشی استفاده خواهد کرد. چند گزارش دیگر نیز مبنی بر اینکه نام این مدل 7600XT خواهد بود یا 7600، در خلال اخبار مطرح شده بودند. اما این احتمال وجود دارد که هر دو مدل نیز در نظر گرفته شده باشد. درهرصورت احتمالا ۲۵ام ماه می یعنی چند روز قبل از برگزاری رویداد Computex، به‌عنوان تاریخ عرضه این محصول در نظر گرفته شده است.

تراشه‌های به کار رفته در کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 7000 که با اسم رمز Navi 3X شناخته می‌شوند، براساس تکنولوژی ساخت ۵ نانومتری AMD توسعه داده شدند و از نسل جدید فناوری حافظه کش Infinity Cache برخوردار هستند. حداقل سه مدل از سری RDNA3 در مرحله اول عرضه مورد انتظار است که شامل مدل پرچم‌دار Navi 31 با ۱۲۲۸۸ پردازنده جریانی می‌شود. این عدد بیش از ۲ برابر تعدادی است که در Navi 21 از نسل RDNA2 سراغ داریم.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده