نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۹

تغییر در سبک نامگذاری پردازنده‌های Core i اینتل

اینتل رسماً تأیید کرد که با کنار گذاشتن سبک نامگذاری پردازنده‌های Core i9/i7/i5/i3 در نسل جدید، از نام‌های Core Ultra رونمایی خواهد کرد.

به‌دنبال فاش شدن اطلاعاتی که اخیراً درباره نسل بعدی پردازنده‌های اینتل موسوم به Meteor Lake-P منتشر شده بود، این شرکت نهایتاً تأیید کرد که سبک نام‌گذاری پردازنده‌های رده مصرف‌کننده Core با تغییر مواجه خواهد شد. برنارد فرناندز، مدیر ارتباطات جهانی اینتل با تأیید شایعات اخیر این موضوع را اعلام کرد. هفته گذشته داده‌های جدیدی از بنچمارک Ashes of the Singularity به CPU جدیدی به نام Core Ultra 5 1003H اشاره داشت که به منشأ این اخبار تبدیل شد. حالا رسماً تأیید شده که برند Core i5 به Core 5 تبدیل خواهد شد.

هیچ یک از اطلاعات فاش شده یا اظهارات مدیر اجرایی اینتل مشخص نکردند که این تغییر شامل پردازنده‌های سری موبایل یا لپ‌تاپ این شرکت نیز می‌شود یا خیر. تاجایی که اطلاع داریم اینتل در نظر دارد تا امسال نسخه به‌روزرسانی شده‌ای از پردازنده‌های Raptor Lake را روانه بازار کند. بنابراین ممکن است این تغییر نام شامل حال سری Raptor Lake نیز شود.

نامگذاری پردازنده های سری Core Ultra

فاش کنندگان این اطلاعات مدعی شدند که بخش Ultra در نام Core Ultra 5 ممکن است انتخابی بوده و تنها شامل حال مدل‌های جدیدتر می‌شود، نه نسخه‌های به‌روزرسانی شده‌ی پردازنده‌های فعلی این شرکت.

در مورد دلیل ذکر شده برای این اقدام نیز یکی از مدیران اینتل گفته که این شرکت در نقطه عطف پیشرفت توسعه‌ی محصولات رده مصرف‌کننده خود قرار دارد و باید در هفته‌های آینده طرح نام‌گذاری محصولات جدید خود را به روز کند.

لازم به ذکر است که AMD هم سال گذشته چنین تصمیمی را در خصوص محصولات ویژه لپ‌تاپ خود گرفته بود و سه معماری متمایز سری Zen و دو معماری RDNA را تحت یک سری محصول واحد جمع آوری کرد. ممکن است اینتل هم در آینده چنین برنامه‌ای را عملی کند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده