نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۹

پیشرفت چشمگیر کارت گرافیک RTX 3070 با حافظه ۱۶ گیگابایتی

ماد حافظه‌ی کارت گرافیک GeForce RTX 3070 با دوبرابر کردن ظرفیت حافظه VRAM این کارت پیشرفت چشمگیر عملکرد آن به‌خصوص در برخی بازی‌های جدید را نشان می‌دهد.

ماد حافظه کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070 از نسل قبل، حافظه گرافیکی آن را دو برابر کرده و به ۱۶ گیگابایت می‌رساند. با اینکه این ماد پیچیده‌تر از موارد قبلی بوده، از آن جایی که شامل لحیم کاری PCB است، پیشرفت عملکرد چشمگیری را در نریخ فریم میانگین و شاخص ۰.۱% پایین بازی‌های ویدیویی نشان می‌دهد.

باتوجه‌به اینکه کارت گرافیک RTX 3070 Ti 16 GB توسط خود انویدیا طراحی شده و نهایتاً به دلایلی کنسل شد، ماد کارت گرافیک GeForce RTX 3070 به 16GB حافظه VRAM ایده‌ی بدی نیست. باتوجه‌به اینکه برخی بازی‌های امروزی از بیش از ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی استفاده می‌کنند، بعضی مدل‌های سری RTX 30 در رساندن نرخ فریم تصاویر به مقادیر مطلوب به چالش کشیده می‌شوند. ماد کننده‌ی این کارت از ریمیک بازی Resident Evil 4 در تنظیمات گرافیکی بسیار بالا به‌عنوان ابزار بنچمارک استفاده کرده تا تأثیر هشت گیگابایت حافظه بیشتر را به خوبی نشان دهد.

ارتقا نرخ فریم بازی رزیدنت اویل 4 با ماد کارت گرافیک RTX 3070

همان‌طور که گفته شد، این ماد کمی پیچیده‌تر از حالت قبل بوده که قبلاً روی برخی کارت‌ها انجام شده بود. زیرا برای پشتیبانی از آی‌سی‌های حافظه‌ با ظرفیت بالاتر نیاز به اتصال چند مقاومت بوده و همچنین برای رفع مشکل فلیکرینگ باید کارت گرافیک ماد شده در کنترل پنل انویدیا در حالت high-performance قرار بگیرد.

در کل به نظر می‌رسد که کارت‌های گرافیک انویدیا برای بهره‌گیری از حداکثر توان پردازش گرافیکی خود به ظرفیت حافظه بالاتری نیاز دارند و این قبیل مادها نیز شاهد بر امر هستند.


منبع techpowerup
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده