نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۷

آماده شدن AMD برای معرفی محصولات Radeon RX 7600 پیش از RTX 4060 Ti

ظاهرا AMD با در اولویت قرار دادن کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 7600 نسبت به RX 7700 برای رونمایی از محصولات جدید خود در Computex 2023 آماده می‌شود.

با تعلل انویدیا در صدور مجوز انتشار اطلاعات و معرفی کارت گرافیک RTX 4060 Ti، شرکت AMD در تلاش است تا محصولات سری Radeon RX 7600 خود را نسبت به خانواده RX 7700 در اولویت قرار دهد. در مقابل ظاهراً شرکای تجاری این شرکت از چند برند مختلف موضع محتاطانه‌ای را در قبال این سری اتخاذ می‌کنند. در شرایطی که AMD ممکن است با پیامدهای مالی ناشی از عدم موفقیت محصولات سری RX 7700 در رقابت با کارت‌های گرافیک GeForce RTX 4070 مواجه شود، معرفی محصولات سری RTX 4060 در آینده می‌تواند موقعیت انویدیا در بازار محصولات پایین‌تر از ۵۰۰ را نیز تقویت کند. جایی که AMD می‌تواند از برتری رقابتی بهره‌مند شود.

کارت های گرافیک رفرنس و کاستوم RTX 4060

در همین حال، انویدیا هنوز محدودیت انتشار اطلاعات مربوط‌به RTX 4060 Ti را لغو نکرده تا پردازنده‌های گرافیکی متوسط تا سطح پایین زیر ۵۰۰ دلاری این شرکت از نسل جدید در وضعیت نامعلومی قرار بگیرند. اگرچه به‌صورت رسمی تایید نشده اما شایعه شده که RTX 4060 Ti ماه آینده معرفی خواهد شد. درحالی که کارت گرافیک مبتنی بر تراشه Navi 33 شرکت AMD ممکن است هر زمانی روانه بازار شود. این GPU رده پایین درحال حاضر برای عرضه در لپ‌تاپ‌ها برنامه‌ریزی شده و اولین نتایج نقد و بررسی آن نیز از این هفته منتشر خواهد شد.

در مورد رویداد Computex 2023 نیز هنوز هیچ اطلاعیه‌ای به‌صورت رسمی منتشر نشده اما اینسایدرها ادعا می‌کنند که شرکای تجاری AMD در این رویداد اقدام به معرفی محصولات مختلف خود بر پایه Radeon RX 7600 خواهند کرد. اگر این شایعات درست باشند، GPU مقرون‌به‌صرفه RDNA3 می‌تواند ظرف دو ماه آینده روانه بازار شود. البته سخنرانی افتتاحیه نمایشگاه فناوری تایپه یک روز زودتر و با حضور جنسن هوانگ مدیرعامل انویدیا برگزار می‌شود.


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده