نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۲

افت قیمت کارت‌ های گرافیک RTX 4090 و 4080 به زیر نرخ مصوب

قیمت فروش کارت‌های گرافیک رده بالای RTX 4090 و RTX 4080 از نسل جدید محصولات انویدیا در برخی فروشگاه‌ها به زیر نرخ مصوب MSRP رسیده است.

کارت‌های گرافیک قدرتمند و رده بالای NVIDIA GeForce RTX 4090 و RTX 4080 با تخفیفات ویژه‌ای که در برخی فروشگاه‌ها دریافت کردند، حالا به پایین‌تر از نرخ مصوب انویدیا رسیدند. این درحالی است که زمان زیادی از عرضه‌ی این محصولات نمی‌گذرد و حتی پیشنهاد‌ها این نسل انویدیا هنوز به‌طور کامل معرفی نشدند. این دو GPU که سریع‌ترین مدل‌های سری Ada Lovelace به شمار می‌روند، بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارند اما درحال حاضر در پایین‌ترین قیمتی قرار دارند که از زمان عرضه در بازار دیده شده است.

اخیراً گزارشی درباره اختصاص تخفیف در برخی محصولات انویدیا به شرکای تجاری این شرکت منتشر شده بود که با هدف کاهش قیمت محصولات این شرکت‌ها انجام می‌شود. هرچند شرکت‌های تولید کننده فعلاً برنامه‌ای برای این منظور ندارند و تا زمانی‌که رقابت در بازار داغ‌تر شده است و واکنشی از سوی کاربران دریافت شود، قیمت‌ها حفظ خواهند شد.

تاکنون تنها AMD به‌صورت رسمی قیمت محصولات جدید خود را کاهش داده و سعی بر این دارد با فروش Radeon RX 7900 XT به قیمت ۸۴۹ دلار به رقابت با پیشنهاد ۷۹۹ دلاری انویدیا که RTX 4070 Ti است بپردازد.

کاهش قیمت کارت گرافیک 4090

حالا چند فروشگاه مشخص اقدام به اعمال تخفیف روی مدل‌های RTX 4090 و RTX 4080 کردند که این امر باعث شده قیمت این محصولات به پایین‌تر از رقم MSRP برسد. به‌عنوان مثال قیمت کارت گرافیک RTX 4090 به‌عنوان پرچم‌دار فعلی انویدیا در Newegg US به ۱۵۴۹ دلار رسیده که ۵۰ دلار کمتر از نرخ مصوب است. این نخستین بار است که قیمت این کارت به زیر MSRP می‌رسد.

کاهش قیمت کارت گرافیک 4080 دربازار

درمورد RTX 4080 نیز آمازون، Newegg و Microcenter و همچنین Best Buy قیمت ۱۱۹۹ دلاری را پیشنهاد کردند. ارزان ترین نسخه‌ی این GPU درحال حاضر ۱۱۴۹ دلار قیمت دارد که مجددا ۵۰ دلار کمتر از قیمت تعیین شده انویدیا است.

لازم به ذکر است که این کاهش قیمت یک تخفیف موعددار بوده و برای همیشه به این شکل نخواهد ماند. البته امکان دارد که انویدیا در اینده اقدام به کاهش قیمت محصولات سری RTX 40 کند.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده