نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۳

انویدیا به دنبال جمع آوری گرافیک‌های تقلبی GeForce از بازار

همکاری انویدیا با پلتفرم‌های مطرح فروش سخت‌افزار چینی منجر به جمع آوری محصولات دست دوم و تقلبی این شرکت با برندهای ناشناخته از بازار خواهد شد.

در شرایطی که اخیراً نام شرکت‌های ناشناخته چینی که مدل‌های ارزان قیمتی از کارت‌های گرافیک مبتنی بر تراشه‌های GeForce را به فروش می‌رسانند، بیش‌ازپیش به چشم می‌خورد، این مسئله برای برخی جای سؤال شده که چرا انویدیا علیه شرکت‌هایی که به فروش پردازنده‌های گرافیکی لایسنس نشده و اغلب تقلبی این شرکت می‌پردازند، اقدامی صورت نمی‌دهد. شرکت‌هایی مانند JieShuo، Bingying، Corn، Mllse و 51RSIC شریک رسمی انویدیا نیستند و نباید محصولات مبتنی بر تراشه‌های GeForce این شرکت را به فروش برسانند. حالا معلوم شده که برنامه‌های انویدیا به مراتب پیچیده‌تر و عمیق‌تر از این بوده است.

گیمرها درحال حاضر می‌توانند به‌راحتی این محصولات را در سایت‌های فروش چینی پیدا کنند و حتی برخی مدل‌های آن‌ها را می‌توان درپلتفرم‌های بین‌المللی آمازون، AliExpress و Wish یا Newegg و eBay هم پیدا کرد. برخی از این موارد از برندهای شناخته شده به‌صورت عمده یا با قیمت پایین‌تری خریداری شدند و سپس با تغییر برچسب‌ها و برند ثبت شده روی آن مجدداً به فروش می‌رسند. یک نمونه از این موارد MANLI RTX 4090 است که به‌گفته‌ی شرکت تولید کننده، محصولات آن‌ها هم‌اکنون با برند 51RISC در بازار یافت می‌شوند.

فروش GPU موبایل انویدیا به عنوان کارت گرافیک دسکتاپ

حالا انویدیا با پلتفرم‌های محبوب تجارت الکترونیک چینی برای رفع این مشکل وارد مذاکره شده است. از حالا به بعد، شرکت‌های تجاری دیگر مجاز به فروش پردازنده‌های قدیمی یا دست دوم RTX 20 و GTX 16 یا GTX 10 نخواهند بود. حداقل چهار پلتفرم محبوب چینی با اجرای چنین اقداماتی موافقت کردند.

انویدیا با این شرکت‌ها برای برقراری روابط بهتر با شرکای رسمی خود از جمله ایسوز، MSI و گیگیابایت به توافق رسیده و عمده‌ی تمرکز آن‌ها را به محصولات جدیدتر سری RTX 30 و RTX40 معطوف خواهد کرد که کمتر تحت تأثیر این مسائل قرار می‌گیرند. بااین‌حال عجیب است که بعد از سال‌ها چنین اقداماتی صورت می‌گیرد؛ درحالی که این مسائل اصلاً جدید نیست و تنها گزارش‌های مربوط‌به آن به‌تازگی منتشر شده است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده