نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۱

صعود RTX 3060 به صدرجدول محبوب‌ترین GPU استیم

کارت‌های گرافیک RTX 3060 به محبوبیت چشمگیری میان پی سی گیمرها دست پیدا کرده و در صدر جدول پراستفاده‌ترین GPU در میان کاربران استیم رسیده است.

اگر تاکنون به نظرسنجی استیم از پرکاربردترین سخت‌افزار مورد استفاده پی سی گیمرها نگاهی داشته باشید حتما می‌دانید انویدیا در بازار GPU برتری مطلق را در اختیار دارد. جدیدترین به‌روزرسانی نظرسنجی استیم از ماه مارس ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که ۸۲.۶۳ درصد کاربران استیم از کارت‌های گرافیک انویدیا استفاده می‌کنند و تنها ۱۰.۸۲ درصد از این بازار سهم AMD است. اینتل هم با ۶.۳۳ درصد در این زمینه حضور دارد اما لازم به ذکر است که سهم اینتل و AMD شامل گرافیک‌های یکپارچه CPUها نیز می‌شود.

اما این ماه یک اتفاق مهم هم رقم خورد و آن هم صعود RTX 3060 به صدر جدول محبوب‌ترین کارت‌های گرافیک حال حاضر بازار از میان کاربران استیم بود. RTX 3060 با کنار زدن RTX 2060 و GTX 1060 به این جایگاه رسیده که برای مدت زمان زیادی به‌عنوان محبوب‌ترین کارت گرافیک در میان کاربران استیم شناخته می‌شدند.

جدیدترین آمار نظرسنجی استیم ماه مارس 2023

RTX 3060 درحال حاضر توسط ۱۰.۴۴ درصد کاربران استیم مورد استفاده قرار می‌گیرد که تقریبا به اندازه همه کاربرانی است که از محصولات AMD استفاده می‌کنند. از دیگر داده‌های مفیدی که از جدیدترین نظرسنجی استیم به‌دست آمده باید به به‌کارگیری سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در بیش از ۷۳ درصد سیستم‌های کاربران و همچنین سهم ۲۲.۴۱ درصدی ویندوز ۱۱ اشاره کرد.

۴۵.۷۶ درصد از این آمار نیز به پردازنده‌های ۶ هسته‌ای تعلق دارد و در ادامه ۱۸.۴۵ درصد به تراشه‌های هشت هسته‌ای و ۴.۶۲ درصد به پردازنده‌های ۱۲ هسته‌ای تخصیص داده شده است. همچنین لازم به ذکر است که ۵۶.۹۲ درصد کاربران استیم از ۱۶ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنند و ۲۲.۴۱ درصد از آن‌ها نیز سیستم‌های خود را به ۳۲ گیگابایت حافظه رم ارتقا دادند. سهم اینتل از بازار CPU حدود ۷۴.۴۶ درصد بوده و ۲۵.۵۴ درصد از آن نیز در اختیار AMD است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع overclock3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده