نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۹

احتمال عرضه کارت گرافیک دسکتاپ RTX 4050 در اوایل تابستان

MEGAsizeGPU مدعی شده که احتمالا انویدیا برای عرضه کارت گرافیک رده پایین و ۶ گیگابایتی RTX 4050 برای ماه ژوئن سال ۲۰۲۳ آماده می‌شود.

شایعه شده که انویدیا به‌زودی نه یک بلکه سه یا حتی چهار کارت گرافیک جدید را روانه بازار خواهد کرد. این موارد شامل مدل غیر Ti کارت گرافیک RTX 4070 در تاریخ ۱۳ آوریل و RTX 4060 Ti تا اواخر ماه می می‌شوند و بعد از آن شاهد عرضه دو نسخه‌ی Ti و غیر Ti کارت گرافیک RTX 4060 در ماه می‌خواهیم بود. بااین‌حال به نظر می‌رسد که MEGAsizeGPU چندان هم در اینباره مطمئن نیست.

حالا برای اولین‌بار ادعایی مبنی بر عرضه کارت گرافیک RTX 4050 مطرح شده که این موارد را حتی بیشتر از این گسترش می‌دهد. اطلاعات زیادی از مشخصات فنی این مدل در دست نیست اما تقریباً قطعی شده که این کارت از تراشه AD107 استفاده خواهد کرد. البته باتوجه به اینکه RTX 4060 از سیلیکون کامل AD107 استفاده می‌کند انتظار می‌رود از مدل cut-down این GPU روی RTX 4050 دسکتاپ استفاده شده باشد.

کارت گرافیک RTX 4050

انویدیا از جمله شرکت‌هایی است که معمولا زمانبندی عرضه محصولات خود را باتوجه به شرایط بازار تنظیم می‌کند. به همین دلیل است که RTX 3050 از نسل قبل تقریبا یک سال به تأخیر افتاد. درواقع با اینکه این محصول اولین‌بار در ژانویه ۲۰۲۱ در داده‌های تبلیغاتی این شرکت دیده شده بود، تا ژانویه ۲۰۲۲ به بازار عرضه نشد.

تا جایی که می‌دانیم انتظار می‌رود که مشخصات GPU کارت گرافیک دسکتاپ RTX 4050 با مدل لپ‌تاپ آن یکسان بوده و با ۶ گیگابایت حافظه روانه بازار شود. این یک افت مشخصات نسبت به RTX 3050 محسوب می‌شود که با ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی در اختیار کاربران قرار گرفته بود.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده