نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۹

تأیید کارت گرافیک RTX 4060 Ti در اطلاعات جدید فاش شده

با دریافت نخستین اطلاعات بازاریابی مربوط‌به بسته‌بندی کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti توسط شرکای تجاری انویدیا، به‌نظر می‌رسد که این کارتدر آینده نزدیک روانه بازار خواهد شد.

این نخستین بار نیست که MEGAsizeGPU اطلاعات مربوط‌به طراحی جعبه یکی از کارت‌های گرافیک سری RTX 40 را فاش می‌کند. تصاویر مربوط‌به نمونه‌ی جعبه کارت گرافیک RTX 4070 Ti نیز توسط همین منبع منتشر شده بود. براساس جزئیات تازه‌ای که فاش شده، اینطور به نظر می‌رسد که انویدیا برای معرفی سه کارت گرافیک جدید در هفته‌های پیش رو آماده می‌شود.

انویدیا معمولاً اطلاعات مربوط‌به طراحی جعبه و لوگوی محصولات جدید خود را از قبل در اختیار شرکای تجاری خود قرار می‌دهد و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده با پیروی از دستورالعمل کلی طراحی متریال‌های تبلیغاتی که توسط انویدیا ارائه می‌شود، آماده عرضه یک محصول جدید به بازار می‌شوند. در اغلب موارد، پرینت بسته‌بندی این محصولات بسیار زودتر از زمانی‌که کارت‌ها وارد خط تولید می‌شوند، آماده شده و گاهی این فاصله به یک ماه زودتر هم می‌رسد.

متریال تبلیغاتی بسته بندی کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti

براساس نمونه‌ای که منتشر شده، نام کارت گرافیک RTX 4060 Ti تا به اینجای کار تأیید شده اما توضیحات مربوط‌به مشخصات این محصول، مشخصات آن را تأیید نمی‌کند. یعنی هنوز هیچ منبعی اقدام به تأیید ظرفیت حافظه ۸ گیگابایتی این کارت با پیکربندی PCIe Gen4 x8 نکرده است.

قبل از این هم T4C Fantasy، منبع دیتابیس GPU وبسایت TechPowerUP مدعی شده بود که کارت گرافیک RTX 4060 Ti با فرکانس بیس ۲۳۱۰ مگاهرتز و فرکانس بوست کلاک ۲۵۳۵ مگاهرتز روانه‌ی بازار خواهد شد. به‌علاوه‌ فرکانس عملکرد برخی مدل‌های کاستوم به ۲۶۸۵ مگاهرتز نیز خواهد رسید که به RTX 4070 Ti نمی‌رسد. بنابراین فرکانس پایه عملکرد RTX 4060 Ti در سطح RTX 4070 Ti است، ولی سرعت بوست کلاک آن حدود ۷۵ مگاهرتز کمتر است.

براساس شایعاتی که پیش از این منتشر شده انویدیا قصد دارد کارت گرافیک RTX 4060 را تا ماه می روانه بازار کند. گفته می‌شود انویدیا مدل‌های Ti و غیر Ti آن را به‌صورت همزمان معرفی خواهد کرد اما معلوم نیست که هردوی این محصولات همزمان به بازار عرضه خواهند شد یا خیر.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده