نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۳

احتمال عرضه کارت گرافیک RTX 4070 انویدیا با قیمت ۵۹۹ دلار

گزارش تازه رسانه VideoCardz از عرضه کارت گرافیک GeForce RTX 4070 انویدیا با قیمت ۵۹۹ دلار حکایت دارد.

این روزها پردازنده‌های گرافیکی (GPU) با قیمت‌های بالایی روانه بازار می‌شوند و ظاهرا کارت گرافیک GeForce RTX 4070 نیز همین روند را ادامه خواهد داد. همان‌طور که رسانه VideoCardz گزارش می‌دهد، شرکت انویدیا در نظر دارد تا کارت گرافیک معرفی‌نشده‌ی RTX 4070 را با برچسب قیمتی ۵۹۹ دلار به بازار عرضه کند.

قیمت ۵۹۹ دلاری کارت GeForce RTX 4070 مشابه قیمت کارت گرافیک RTX 3070 Ti در زمان عرضه در نسل قبل است که یکی از موفق‌ترین کارت‌های آن دوران بود. درحال‌حاضر کارت RTX 4070 Ti به بازار عرضه شده است و با قیمت ۷۹۹ دلار به فروش می‌رسد. کارت ۴۰۷۰ تی‌آی برای مدت کوتاهی با نام RTX 4080 12 GB شناخته می‌شد که برای عرضه با قیمت ۸۹۹ دلار در نظر گرفته شده بود، اما واکنش منفی مصرف‌کنندگان باعث لغو آن شد.

در گزارش رسانه VideoCardz آمده است که کارت گرافیک 4070 RTX در تاریخ ۲۴ فروردین (۱۳ آوریل) عرضه خواهد شد. البته تمام این اطلاعات براساس برنامه‌های داخلی انویدیا است و امکان تغییر آن‌ها وجود دارد. نظر به اینکه انویدیا به تصمیمات دقیقه نودی معروف است، باید زمان بیشتری را برای تأیید این موارد منتظر بمانیم.

با اینکه رسانه VideoCardz در زمینه اطلاع‌رسانی اخبار سخت‌افزار قابل اعتماد است، اما از گزارش اخیر خود به‌عنوان یک شایعه یاد می‌کند. کارت گرافیک 4070 RTX دارای ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X و ۵۸۸۸ هسته CUDA (در مقایسه با ۷۶۸۰ هسته CUDA در مدل Ti) خواهد بود. با اینکه طرفدارها برچسب قیمتی ۵۹۹ دلاری این کارت را مورد انتقاد قرار دادند، اما انویدیا می‌گوید که به‌خاطر افزایش هزینه‌ها نباید به این زودی انتظار کاهش قیمت داشت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده