نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۴ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۳

پشتیبانی کارت گرافیک RTX 4070 از کانکتورهای ۱۶ پین و ۸ پین

براساس گزارش جدید Igor’sLAB، انویدیا دارندگان کارت گرافیک GeForce RTX 4070 را مجبور به استفاده از کانکتورهای ۱۶ پین 12VHPWR نخواهد کرد.

به نظر می‌رسد که انویدیا شرکای تجاری خود را در تولید کارت‌های گرافیک سری 4070 و 4060 مجبور به استفاده از کانکتورهای ۱۶ پین 12VHPWR نکرده است. ظاهرا مدل‌های کاستوم این محصولات می‌توانند با استفاده از کابل‌های قدیمی اما اثبات‌شده‌ی ۸ پین به کاربرها عرضه شوند. حتی ممکن است برخی مدل‌ها از هر دو کانکتور به‌صورت همزمان پشتیبانی کنند.

براساس ادعای منابع Igor انویدیا در نظر دارد تا برخی از نسخه‌های مدل غیر Ti کارت گرافیک RTX 4070 را با کانکتور ۲۲۵ وات 12VHPWR و ورژن اورکلاک‌شده‌ی کارخانه ۲۰۰ واتی و ۸ پین با قابلیت اختیاری اورکلاک کارخانه به بازار عرضه کند. دیگر منابع نیز تایید کردند که برخی مدل‌ها قطعا توان مصرفی بالاتر از ۲۰۰ وات و امکان اورکلاک خواهند داشت، ولی از کانکتورهای 12VHPWR استفاده نخواهند کرد.

کانکتورهای برق 16 پین و 8 پین

همان‌طور که قبلا هم گزارش شده بود، مجوز انتشار اطلاعات و نتایج بررسی کارت‌های گرافیک RTX 4070 به شکل متفاوت بین مدل‌هایی که با قیمت مصوب MSRP و سایر قیمت‌گذاری‌ها عرضه می‌شوند، تقسیم شده است. تاجایی که می‌دانیم انویدیا در نظر دارد تا تنها در مدل‌های پریمیوم و گران‌قیمت‌تر از کانکتور 12VHPWR استفاده کند.

نکته‌ی حائز اهمیت این است که قیمت دقیق کارت‌های گرافیک RTX4070 هنوز مشخص نیست. اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تکرار شایعات منتشرشده در رابطه با قیمت دیگر بی‌فایده و بی‌معنی به نظر می‌آید. البته اینکه دو نسخه از کارت گرافیک RTX 4070 به‌صورت همزمان عرضه خواهد شد، احتمالا بخشی از سردرگمی‌های موجود در این گزارش‌ها را توضیح می‌دهد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده