نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۴

شایعه: احتمال عرضه RTX 4070 با قیمت بالاتر از تصورات قبلی

شایعه شده که کارت گرافیک میان‌رده RTX 4070 با قیمت MSRP بیشتری برای مدل‌های رفرنس و کاستوم به بازار عرضه خواهد شد.

براساس شایعات جدید ممکن است کارت گرافیک تازه‌ی GeForce RTX 4070 در زمان عرضه از قیمت بالاتری نسبت به آنچه که تصور می‌شد برخوردار باشد. براین اساس گفته می‌شود که احتمالا مدل رفرنس این کارت، ۷۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده که فقط ۵۰ دلار پایین‌تر از GeForce RTX 4070 Ti است.

همچنین در این شایعات گفته شده که مدل‌های کاستوم این کارت نیز با قیمت بالاتری عرضه خواهد شد. احتمالا MSRP برای آن‌ها ۷۹۹ دلار تعیین شده باشد. گفته می‌شود که این مدل‌های پریمیوم در تاریخ ۱۳ آوریل در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت؛ یعنی یک روز پس از عرضه‌ی مدل‌های مرجع برای بررسی رسانه‌های مختلف.

مدل های کاستوم کارت گرافیک RTX 4070 Ti

کارت گرافیک GeForce RTX 4070 براساس پردازنده گرافیکی AD104 طراحی شده که ۴۶ مولتی‌پروسسور جریانی و ۵۸۸۸ هسته CUDA برخوردار است. همچنین در ساختار این کارت از ۲۱ گیگابیت حافظه GDDR6X در یک رابط گذرگاه ۱۹۲ بیت استفاده شده است. بنابراین توان پردازش گرافیکی این کارت چیزی مابین RTX 3080 Ti و RTX 3080 خواهد بود و از میان محصولات AMD نیز شبیه به RX 6900 XT است.

از طرفی شایعه شده که GeForce RTX 4070 از توان مصرفی TGP پایین‌تری نسبت به مدل هم‌رده‌ی نسل قبل خود برخوردار است و TGP آن به ۲۰۰ وات می‌رسد. نکته‌ی جالب توجه این است که پیکربندی هسته‌ی این کارت تا حد زیادی به RTX 3070 شباهت دارد. هردو مدل از ۵۸۸۸ هسته برخوردار هستند، اما محصول نسل جدید تیم سبز از هسته‌های Ada استفاده می‌کند. توان پردازش گرافیکی آن نیز ۳۰ ترافلاپس بیان شده است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده