نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

اعلام شرایط و زمان انتشار نتایج بررسی کارت گرافیک RTX 4070

انویدیا زمان دسترسی و انتشار نتایج از سوی بررسی‌کنندگان کارت گرافیک RTX 4070 را مشخص کرده که ضوابط جدید و متفاوتی را در بر می‌گیرد.

عرضه‌ی کارت گرافیک GeForce RTX 4070 برای روز سیزدهم ماه آوریل تأیید شده، اما انویدیا شرایط و ضوابط مشخصی را برای انتشار نتایج بررسی عملکرد این GPU قبل از این تاریخ برای رسانه‌های مختلف تعیین کرده است. در ادامه به جزئیاتی از آن اشاره می‌کنیم.

براساس اطلاعات منتشرشده، مرحله‌ی اول این فرایند از همین هفته آغاز می‌شود؛ جایی که شرکای تجاری انویدیا ازطریق مسیرهای تعیین‌شده، موجودی انبارهای خود از کارت گرافیک RTX 4070 را تأمین می‌کنند و آماده‌ی عرضه ازطریق توزیع‌کنندگان و فروشندگان پایین دستی می‌شوند.

بعد از آن، منتقدها و رسانه‌های بررسی محصولات سخت‌افزاری نمونه‌ی این کارت را اوایل ماه آوریل دریافت می‌کنند تا حداقل یک هفته برای تکمیل مقالات و ویدیوهای خود زمان داشته باشند. اما نکته‌ی جالب توجه اینجا است که انویدیا بین مدل‌هایی که با قیمت مصوب MSRP عرضه می‌شوند و مواردی که قیمت بالاتری دارند، تفاوت قائل شده است و زمان جداگانه‌ای را برای انتشار نتایج بررسی آن‌ها در نظر می‌گیرد. این درحالی است که قبلا تفاوت بین زمان صدور مجوز انتشار اطلاعات عملکردی، به مدل‌های Founders Edition و سایر مدل‌های کاستوم محدود می‌شد. حالا تیم سبز تصمیم گرفته تا این تمایز را باتوجه به قیمت فروش این محصولات اعمال کند.

جزئیات امبارگو کارت گرافیک RTX 4070

انویدیا با این سبک تقسیم‌بندی کارت‌های گرافیک RTX 4070 عملا به تبلیغ مدل‌های سفارشی ارزان‌تر به‌جای مدل‌های اورکلاک کارخانه‌ای و گران‌قیمت تر می‌پردازد. از سوی دیگر تقسیم‌بندی کارت‌ها به این نحو و تعیین زمان انتشار نتایج بررسی کارت‌ها در دو روز چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. چراکه بعید است کسی به محض رسیدن کارت‌ها به بازار فرصت خواندن نتایج عملکرد آن‌ها را داشته باشد.

انویدیا در تاریخ ۱۲ آوریل رسما از کارت گرافیک GeForce RTX 4070 رونمایی خواهد کرد. منابعی که مدل‌های منطبق بر قیمت مصوب این کارت را بررسی کردند، طی همین روز می‌توانند نتایج بررسی‌های خود را منتشر کنند. کسانی که مدل‌های گران‌قیمت تر را بررسی کرده باشند، باید از تاریخ ۱۳ آوریل یعنی روزی که این کارت‌ها رسما به بازار عرضه می‌شوند، نتایج و دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارند.

گفته می‌شود کارت گرافیک RTX 4070 با ۵۸۸۸ هسته CUDA و ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X عرضه خواهد شد. این مدل اساسا یک مدل Cut-Down از کارت گرافیک RTX 4070 Ti است که با TDP کمتر معرفی می‌شود.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده