نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۰

مشخص شدن تاریخ احتمالی عرضه کارت گرافیک RTX 4070

hongxing2020 از منابع افشای اطلاعات سخت‌افزاری مدعی شده که مدل غیر Ti کارت گرافیک RTX 4070 در اوایل بهار آینده به بازار عرضه خواهد شد.

پیش از این گفته می‌شد که چهارمین مدل از کارت‌های گرافیک سری NVIDIA RTX 40 در ماه آوریل به بازار عرضه خواهد شد. اما اطلاعاتی که در آن زمان منتشر شده بود جزئیات مربوط‌به زمان دقیق این عرضه را شامل نمی‌شد. حالا و براساس ادعای hongxing2020، از منابع افشای اخبار سخت‌افزاری که پیش از این هم تاریخ دقیق عرضه مدل‌های مختلف سری RTX 30 و RTX 40 را پیش‌بینی کرده بود، کارت گرافیک RTX 4070 درحال حاضر برای عرضه در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۳ (۲۴ فروردین ۱۴۰۲) برنامه‌ریزی شده است.

براساس اطلاعات به‌دست آمده، مدل غیر Ti کارت گرافیک RTX 4070 از یک GPU یکسان با RTX 4070 Ti برخوردار است که ظاهراً AD104 خواهد بود اما تعداد هسته‌های کمتری در مقایسه با نسخه پیشرفته‌تر خود خواهد داشت. براین اساس گفته می‌شود که پردازنده گرافیکی RTX 4070 از ۵۸۸۸ هسته CUDA برخوردار است که ۱۷۹۲ واحد کمتر از نسخه کامل آن در مدل Ti است. براساس تصاویر فاش شده می‌توان به‌طور قطع ادعا کرد که این کارت از یک تراشه AD104-250/251 استفاده می‌کند.

مشخصات فنی کارت گرافیک GeForce RTX 4070

خبر خوب برای علاقه‌مندان به خرید این کارت این است که RTX 4070 از نظر حجم حافظه گرافیکی نیز با نسخه Ti برابری می‌کند. گیمرها باید انتظار به کارگیری ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6 با رابط گذرگاه ۱۹۲ بیت را روی این کارت داشته باشند. همچنین گفته شده که TDP کارت گرافیک RTX 4070 حدود ۲۰۰ وات در نظر گرفته شده که خیلی کمتر از RTX 4070 Ti است. البته در نظر داشته باشید که TDP همواره نشان‌دهنده میزان توان مصرفی یک GPU در شرایط عادی نیست و این موضوع در سری محصولات Ada بیشتر نمودار می‌شود.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده