نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۷

استفاده از تأسیسات اینتل در آریزونا برای تولید GPU انویدیا

جنسن هوانگ مدیرعامل انویدیا از به کارگیری تجهیزات تولید تراشه اینتل در آریزونا برای تولید تراشه‌های نیمه رسانای مورد استفاده در پردازنده‌های گرافیکی این شرکت خبر داد.

جنسن هوانگ در مصاحبه با CNBC درباره همراهی انویدیا با استقبال و هیجانی که در ارتباط با موفقیت ChatGPT در مخاطبان عمومی ایجاد شده، به بحث و گفت‌وگو پرداخته است. هواهنگ با اشاره به اینکه انویدیا از مدت‌ها قبل روی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی سرمایه‌گذاری کرده اظهار داشت که این رویکرد تیم سبز همواره از سوی جوانب مختلف از جمله وال استریت با شک و تردید مواجه بود. انویدیا از آن زمان به این سمت مسیر طولانی را سپری کرده و تکنولوژی آن‌ها درحال حاضر در زمینه‌های بسیار متنوعی مثل ChatGPT، سیستم سلامت عمومی و ابرکامپیوترها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینطور به نظر می‌رسد که روحیه انویدیا برای توجه به حوزه هوش مصنوعی با موفقیت ChatGPT تقویت شده و این شرکت نیاز دارد تا به‌دلیل آسیب پذیری بازار کامپیوترهای شخصی دربرابر فضای بد اقتصاد کلان چنین رویکردی را در پیش بگیرد.

شبیه سازی دست جنسن هواهنگ با هوش مصنوعی

محبوبیت روز افزون تکنولوژی هوش مصنوعی در سیلیکون‌ولی حجم بالایی از تقاضا را برای محصولات انویدیا ایجاد کرده است. تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۰ هزار GPU انویدیا برای توسعه‌ی نسخه بتای ChatGPT مورد استفاده قرار گرفته است. اما این هنوز اول کار است؛ متخصصان معتقد هستند که فرضاً برای به کارگیری ChatGPT توسط موتور جستجوگر گوگل به‌صورت تئوری حدود ۴.۱ میلیون GPU انویدیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جنسن هوانگ در ادامه مصاحبه خود درباره مسائل بین‌المللی نیز اظهارنظر گرده و در پاسخ به سؤال تاراسوف از CNBC در خصوص زنجیره تأمین و اینکه آیا از تجهیزات آریزونا نیز برای تولید بیشتر استفاده خواهد شد یا خیر می‌گوید: «قطعاً، ما از تأسیسات آریزونا استفاده خواهیم کرد.»

TSMC نیز برای تنوع بخشیدن به زنجیره تأمین خود و همچنین به امید دریافت یارانه از دولت ایالات متحده آمریکا یک مرکز تولید تراشه را در آریزونا راه اندازی خواهد کرد. براساس قوانین آمریکا، اگر چنین یارانه‌ای به کارخانه‌ها تعلق گیرد، این مراکز از ارائه هرگونه تعهد برای ساخت تراشه‌های پیشرفته در چین منع خواهند شد.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده