نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۰

ورود کارت‌های گرافیک 4080 و 4070Ti به فهرست اصلی استیم

براساس جدیدترین نتایج نظرسنجی استیم از محبوب‌ترین کارت‌های گرافی مورد استفاده کاربران، دو کارت گرافیک دیگر از سری RTX 40 نیز وارد فهرست استیم شدند.

آخرین نتایج نظرسنجی استیم از کارت‌های گرافیک پرکاربرد کاربران نشان می‌دهد که محصولات سری Lovelace انویدیا یک ماه خوب دیگر را سپری کردند و مورد استقبال جامعه گیمرها قرار گرفتند. اولین مدلی که از سری 4000 وارد این فهرست شد، RTX 4090 پرچم‌دار فعلی این مجموعه بود که حالا RTX 4070 Ti و RTX 4080 نیز به آن پیوستند. بااین‌حال کارت گرافیک RTX 3060 و مدل لپ‌تاپ آن همچنان محبوب‌ترین کارت گرافیک مورد استفاده کاربران استیم در ماه فوریه است.

RTX 4090 اولین‌بار در ماه ژانویه به فهرست اصلی راه پیدا کرده بود. اما همان‌طور که انتظار هم می‌رفت، RTX 4080 و RTX 4070 Ti چند هفته‌ای زمان نیاز داشتند تا به تعداد کاربران کافی برای ورود به چارت اصلی استیم برسند. RTX 4080 در فهرست جدید به رده ششم این جدول رسیده و RTX 4070 Ti نیز با قرار گرفتن در رتبه هشتم چندان فاصله زیادی از آن ندارد.

جدول محبوب ترین کارت های گرافیک ماه فوریه استیم

اما نکته جالب توجه دیگر بیشترین میزان افزایش تعداد کاربران برای یک کارت گرافیک در ماه گذشته بود که به یکی از مدل‌های سری RTX 30 تعلق دارد. RTX 3060 در رتبه نخست این جدول قرار گرفته و مدل ویژه لپ‌تاپ آن نیز در رتبه بعدی قرار دارد. این درحالی است که مدل قوی‌تر Ti این کارت در این جدول پنجم است.

کارت‌های گرافیک RTX 3070 و 3050 و 3070Ti نیز عملکرد خوبی را از خود نشان دادند تا مشخص شود افراد زیادی به‌دنبال خرید این تراشه‌های ارزان‌تر ولی همچنان قدرتمند هستند. شاید RTX 2060 تنها غریبه‌ی این جمع باشد که شاید علت حضور آن تعداد زیادی از این محصولات باشد که در سایت‌های فروش با قیمت‌های پایینی در دسترس قرار دارند.

محبوب ترین کارت های گرافیک همیشه استیم

با نگاه به جدول کلی استیم خواهیم دید که کارت گرافیک GTX 1650 همچنان بالاتر از همه، محبوب‌ترین کارت گرافیک مورد استفاده کاربران استیم است. این GPU در ماه نوامبر GTX 1060 را بعد از مدت‌ها کنار زده و به صدر جدول رسید.

هنوز هم نشانه‌ای از حضور کارت‌های گرافیک سری Radeon 7000 در این چارت نیست. بهترین عملکرد یک کارت گرافیک AMD به AMD Radeon RX 6600 XT مربوط می‌شود که تعداد کاربران آن در ماه گذشته فقط ۰.۰۱ درصد افزایش یافته است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع techspot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده