نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۱

کاهش ۲۰ درصدی قیمت کارت‌های گرافیک جدید RX 7900 AMD

کارت‌‌های گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX و 7900XT با کاهش قیمت قابل‌توجه در بازار چین حالا به زیر نرخ مصوب MSRP رسیدند.

با ادامه روند کاهش قیمت کارت‌های گرافیک گیمینگ در چین، Radeon RX 7900 XTX و 7900XT به‌عنوان محصولات جدید AMD هم از این امر مستثنی نبودند. این محصولات که با هدف ارائه قیمت‌های رقابتی در مقابل سری RTX 40 انویدیا معرفی شدند، حالا با قیمت کمتری در اختیار گیمرها قرار دارند. البته این کاهش قیمت فعلا مختص بازار چین است. هرچند شاید سایر نقاط جهان نیز تحت تأثیر آن قرار بگیرند.

AMD باوجود ارائه‌ی ارزش خرید بیشتر در مقایسه با پیشنهاد‌های هم‌رده‌ی انویدیا، به‌دلیل آنچه که به عملکرد کلی، بهینه‌سازی و مسائل مربوط‌به درایورهای GPU نسبت داده می‌شود، در متقاعد کردن کاربران برای تغییر به تیم قرمز چندان موفق نبود. بااین‌حال این شرکت و شرکای تجاری آن از این مسئله به خوبی آگاه هستند. به همین خاطر تصمیم دارند تا با پایین آوردن قیمت‌ها و کاهش حاشیه سود در بازارهای خارج از آمریکا و اروپا، شانس خود را برای برتری در رقابت با تیم سبز امتحان کنند.

کارت های گرافیک سری AMD Radeon RX 7900

قیمت کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XT با کاهش حداکثر ۱۹ درصدی در بازار چین از ۷۳۹۹ یوان به ۵۹۹۹ یوان رسید. Radeon RX 7900 XTX نیز به‌جای ۷۹۹۹ یوان با قیمت ۷۵۸۹ یوان به فروش می‌رسد که یک کاهش ۵.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

در سمت مقابل اما انویدیا نیز کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 40 با کاهش قیمت به کاربران چینی عرضه می‌کند. RTX 4090 درحال حاضر ۱۲۱۴۹ یوان قیمت دارد که ۷ درصد کمتر از نرخ مصوب MSRP در ابتدای زمان عرضه این محصول است. RTX 4080 نیز ۸۰۴۹ یوان به فروش می‌رسد که ۱۵.۳ درصد ارزان‌تر از MSRP است. درنهایت RTX 4070 Ti را می‌توان با قیمت ۵۸۳۹ یوان نیز خریداری کرد؛ ۱۰.۲ درصد کمتر از پیشنهاد اولیه این شرکت.

کاهش قیمت AMD Radeon RX 7900 XTX در چین

علاوه‌بر این مدل‌های قدیمی‌تر سری RTX 30 و RX 6000 نیز به روند کاهشی خود ادامه می‌دهند. به طوری که RTX 3090 Ti با ۳۰ درصد کاهش قیمت از زمان عرضه حالا به ۱۰۴۹۹ یوان رسیده است. اما بیشترین رکورد کاهش به RX 6900 XT تعلق دارد که با ۴۵۶۹ یوان ۴۱.۸ درصد ارزان‌تر از زمان عرضه به فروش می‌رسد.

از سوی دیگر برخی پیشنهاد‌ها شرکت‌های شریک AMD حتی قیمت‌های کمتری را برای این محصولات به همراه داشتند. مثلا در JD.com می‌توان کارت گرافیک ۶۴۹۹ یوانی Yeston RX 7900 XT SAKURA را پس از دریافت ۹۹۹ یوان تخفیف، با پرداخت ۵۴۹۹ یوان خریداری کرد؛ مبلغی حدود ۷۹۰ دلار. این نرخ ۱۱۰ دلار کمتر از نرخ MSRP این کارت در آمریکا است.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده