نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

افت قیمت کارت‌های گرافیک AMD RX 7900 و RTX 40 در اروپا

به نظر می‌رسد که بازار کارت‌های گرافیک روزهای سختی را سپری می‌کند. دلایل متعددی که به کاهش فروش این محصولات منجر شده، افت قیمت آهسته‌ی تولیدات انویدیا و AMD در اروپا را به‌دنبال داشته است.

ماه گذشته گزارشی مبنی بر افزایش ۹ درصدی فروش کارت‌های گرافیک در بازار چین منتشر شده بود. اما براساس ادعای منابع Board Channels، آمار سالانه فروش پردازنده‌های گرافیکی، کاهش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد. در شرایطی که انویدیا و AMD کارت‌های گرافیک گران‌قیمت خود را برای تأمین نیاز سطح امروزی بازی‌ها و تولید محتوا روانه بازار می‌کنند، قیمت‌ محصولات دو غول بزرگ صنعت GPU رو به کاهش است.

افت قیمت کارت های گرافیک در اروپا

به‌تازگی اطلاعاتی از بازار فروش به‌دست آمده بود که نشان می‌داد قیمت برخی کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 6000 یا کارت گرافیک پرچم‌دار نسل قبل انویدیا یعنی GeForce RTX 3090 با یک کاهش نسبی در مقایسه با ماه قبل مواجه شدند. حالا به نظر می‌رسد که این افت قیمت شامل حال محصولات نسل فعلی تیم سبز و قرمز هم می‌شود. مقدار افت حدود ۶.۲ تا ۶.۹ درصد بوده است.

دکتر لیسا سو، مدیرعامل AMD در صحبت‌های اخیر خود گفته بود «ما به این موضوع واقفیم که سه‌ماهه نخست سال، همواره کف بازار فروش پی سی در طول یک سال بوده است. در دوره سه‌ماهه دوم سال مجددا با یک رشد نسبی مواجه خواهیم شد. به‌طور کلی اما نیمه نخست سال از نظر فصل جذب مشتری در صنعت ما نیمه ضعیف سال در نظر گرفته می‌شود».


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده