نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۳

شایعه: RTX 4060 از تراشه AD107 با ۳۰۷۲ هسته ساخته شده است

Kopite7kimi، افشاگر اطلاعات انویدیا مدعی شده که انویدیا از کوچک‌ترین تراشه سری Ada Lovelace برای کلاس XX60 کارت‌های گرافیک دسکتاپ RTX 40 استفاده خواهد کرد.

انویدیا ممکن است از کوچک‌ترین تراشه گرافیکی Ada Lovelace علاوه‌بر تراشه‌های ویژه‌ی لپ‌تاپ در سری دسکتاپ محصولات خود نیز استفاده کند. Kopite مدعی شده که ویژن دسکتاپ کارت گرافیک RTX 4060 نیز از تراشه AD107 با ۳۰۷۲ هسته CUDA بهره می‌برد. این بدان معنا است که هم نسخه دسکتاپ و هم ورژن موبایل RTX 4060 از نسخه کامل این پردازنده گرافیکی بهره خواهند برد.

این منبع در ادامه خاطر نشان کرد که RTX 4060 از ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 در یک رابط گذرگاه ۱۲۸ بیت برخوردار است. این به‌معنی آن است که RTX 4060 Ti و RTX 4060 هر دو در پهنای باند ۲۸۸ گیگابایت بر ثانیه وجه اشتراک دارند.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti

توان مصرفی این کارت (احتمالا TDP) نیز ۱۱۵ وات تخمین زده شده که حداکثر میزان تراشه لپ‌تاپ این مدل نیز همین میزان تعیین شده است. درواقع به نظر می‌رسد که مدل دسکتاپ و لپ‌تاپ RTX 4060 وجه اشتراک به مراتب بیشتری نسبت به آنچه که در این سری محصولات انویدیا دیده شده بود، دارند.

هیچ یک از کارت‌های گرافیک RTX 4060 Ti یا RTX 4060 تاریخ عرضه مشخصی ندارند. اما باتوجه‌به جزئیاتی که از مشخصات فنی این کارت به‌دست ما رسیده، می‌توان گفت که احتمالاً یک الی دو ماه دیگر تا انتشار اطلاعات رسمی از سوی انویدیا فاصله داریم.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده