نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۶

مشخص شدن زمان عرضه درایورهای ویژه‌ی انویدیا برای مرورگرهای وب

درایورهای جدید GeForce R530 با قابلیت پشتیبانی از فناوری RTX VSR در مرورگرهای وب از این ماه در دسترس قرار می‌گیرند.

انویدیا در جریان رویداد CES 2023 از تکنولوژی RTX Super Video Resolution رونمایی کرد که کیفیت ویدیوها را با استفاده از روش آپ اسکیل هوش مصنوعی به رزولوشن بالاتر ارتقاء می‌دهد. این ویژگی برای سیستم‌های مبتنی به کارت‌های گرافیک سری RTX 30 و RTX 40 در دسترس قرار خواهد گرفت و کارت‌های گرافیک RTX 20 هم در ادامه از آن بهره‌مند می‌شوند.

هفته‌ی قبل نسخه 110 مرورگر کروم با قابلیت پشتیبانی از فناوری سوپررزولوشن انویدیا منتشر شد؛ اما این ویژگی تا زمانی‌که انویدیا درایورهای مربوطه را فعال نکند، قابل استفاده نخواهد بود.

زمان عرضه درایور GeForce R530

انویدیا تأیید کرده که این ویژگی ازطریق پنل NVIDIA Control Panel قابل کنترل خواهد بود. همچنین از این طریق می‌تواند قابلیت پشتیبانی سیستم از این ویژگی را تأیید کرد. تیم توسعه نرم‌افزاری انویدیا تأیید کرده که این ویژگی تنها ازطریق درایورهای اختصاصی R530 یا نسخه‌های جدیدتر آن قابل استفاده خواهد بود. درایو R520 یا 528.49 که هفته قبل منتشر شده بود، این ویژگی را به‌صورت فعال ندارد.

مانوئل گازمن، مسئول تضمین کیفیت نرم‌افزاری انویدیا اعلام کرده که درایورهای R530 از این ماه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. انویدیا نحوه کارکرد این ویژگی را در یوتیوب نمایش داده اما می‌توان کاربردهای بیشتری را برای آن پیدا کرد. از نظر فنی هیچ محدودیتی برای استفاده از VSR در سرویس GeForce Now یا حتی پلتفرم‌های پرمیوم استریمینگ مانند نتفلیکس وجود ندارد. این ویژگی از نظر تئوری می‌تواند از منبع 1080p خروجی 4K بگیرد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده