نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۲

پشتیبانی از فناوری سوپر رزولوشن انویدیا به مرورگر کروم رسید

نسخه 110 مرورگر گوگل کروم از فناوری ارتقاء مقیاس انویدیا موسوم به سوپر رزولوشن به منظور بهبود کیفیت استریم ویدیوها با قدرت گرافیک RTX استفاده خواهد کرد.

به گزارش وبسایت videocardz، فناوری‌های آپ اسکیل انویدیا به‌زودی به بعد جدیدی وارد شده و اینبار استریم ویدیوهای آنلاین در مرورگرها را هدف قرار خواهند داد. در این روش از قدرت پردازنده‌های گرافیکی RTX برای ارتقاء کیفیت استریم آنلاین ویدیوها تا رزولوشن 4K به کمک هوش مصنوعی بهره برده می‌شود. براساس اعلام انویدیا، مرورگرهای اینترنت گوگل کروم و مایکروسافت اج از قابلیت RTX Video Super Resolution برخوردار خواهند شد.

گوگل به‌تازگی نسخه اولیه و پایداری از Chrome (110.0.5481.77) را منتشر کرده است که پیش از این برای درصد کمی از کاربران در دسترس قرار دارد و از امروز به‌طور وسیع‌تری عرضه خواهد شد. براساس توضیحات رسمی ارائه شده، Chrome 110 از همین حالا از فناوری انویدیا پشتیبانی می‌کند و تنها در شرایطی کار می‌کند که کاربر ازطریق NVIDIA Control Panel این ویژگی‌ را فعال کند.

دانلود از آپارت

انویدیا نحوه کارکرد این ویژگی را در یوتیوب نمایش داده اما می‌توان کاربردهای بیشتری را برای آن پیدا کرد. از نظر فنی هیچ محدودیتی برای استفاده از VSR در سرویس GeForce Now یا حتی پلتفرم‌های پرمیوم استریمینگ مانند نتفلیکس وجود ندارد. این ویژگی از نظر تئوری می‌تواند از منبع 1080p خروجی 4K بگیرد.

براساس توضیحات ارائه شده، RTX VSR فقط با کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30 و RTX 40 قابل استفاده خواهد بود. کارت‌های گرافیک سری RTX 20 نیز بعداً به فهرست پشتیبانی از این ویژگی اضافه خواهند شد. انویدیا برای این منظور باید یک درایور مناسب را آماده عرضه کند که این کار تا ماه فوریه زمان خواهد برد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده