نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۱

شایعه: RTX 4090 Ti از ۱۸۱۷۶ هسته و 24GB حافظه ۲۴ گیگابیتی برخوردار است

Kopite7kimi گزارش جدیدی در رابطه با اخبار مربوط‌به کارت گرافیک معرفی‌نشده‌ی RTX 4090 Ti را ارائه کرده که به تکمیل اطلاعات مربوط‌به مشخصات فنی آن می‌پردازد.

به نظر می‌رسد که به زمان معرفی کارت گرافیک سریع‌تر و قدرتمندتری از سری RTX 40 توسط انویدیا نزدیک‌تر شدیم. دو روز پیش خبری مبنی بر اینکه انویدیا هنوز هم مشغول کار روی یک GPU تایتان ۸۰۰ واتی است، تأیید شد. به‌تازگی هم تصویری احتمالی از این کارت با ۴۸ گیگابایت حافظه گرافیکی خبرساز شد. حالا به نظر می‌رسد که مدل TITAN و RTX 4090 Ti دو مدل متفاوت و جداگانه خواهند بود.

براساس گزارش Kopite، کارت گرافیک RTX 4090 Ti از مدل cut-down تراشه AD102 با ۱۸۱۷۶ هسته یعنی ۱۷۹۲ هسته بیشتر از RTX 4090 برخوردار است. ماژول حافظه آن نیز به یک مدل ۲۴ گیگابایتی ارتقا یافته است و TBP آن ۶۰۰ وات خواهد بود. البته مشخص نیست که بخش آخر به TDP این کارت مربوط می‌شود یا TGP آن. اما به هر حال از مقدار پیش‌فرض ۴۵۰ واتی RTX 4090 بیشتر خواهد بود.

رندرهای گرافیکی کارت گرافیک RTX 4090 Ti

چیپ‌های حافظه سریع‌تر این کارت به پهنای باند ۱۱۵۲ گیگابایت بر ثانیه‌ی آن می‌انجامد که ۱۴۴ گیگابایت بر ثانیه سریع‌تر از RTX 4090 است. Kopite همچنین شماره برد PG136 و PG139 را برای این کارت تایید کرده است. این شماره‌ها مربوط‌به مدل رفرنس و Founders Edition این کارت می‌شوند. به عبارت دیگر برد اصلی RTX 4090 Ti با RTX 4090 یکسان خواهد بود.

Kopite اشاره‌ای به زمان احتمال عرضه این کارت نکرد، اما درحال حاضر هیچ توجیهی برای عرضه یک مدل پرچم‌دار جدید از سری Ti وجود ندارد. به هر حال انویدیا رویداد GTC را در پیش دارد که می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی محصول جدید آن‌ها باشد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده