نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۴

انتشار تصویر از کارت گرافیک ۸۰۰ واتی RTX 4090Ti یا TITAN

MEGAsizeGPU در توییتر تصویر یک مدل احتمالی و جدید از سری RTX 40 انویدیا را منتشر کرده که گویا RTX 4090Ti یا TITAN را نمایش می‌دهد.

گفته می‌شود مدل TITAN یا RTX 4090Ti از سری جدید محصولات گرافیکی انویدیا از یک طراحی چهار اسلاته برخوردار است و براکت ورودی خروجی (I/O) آن شامل کانکتورهای نمایشگر روی همدیگر خواهد بود. این طراحی غیرعادی نشان می‌دهد که انویدیا زمانی برای قرار دادن PCB به‌صورت عمودی برنامه داشته است یا اینکه هنوز همچنین محصولی را در دستور کار دارد.

طراحی کارت گرافیک احتمالی GeForce RTX 4090Ti

حالا kopite7kimi مدعی شده که این کارت یا به‌عنوان مدل RTX 4090 Ti یا نسخه TITAN سری RTX 40 در دست ساخت است. پس طبیعی به نظر می‌رسد که نام نهایی آن را نمی‌دانیم. بااین‌حال در تصاویر جدید منتشرشده می‌توان شماره مدل برد PG137 را مشاهده کرد که قبلا هم به‌عنوان PCB این کارت گرافیک بزرگ ۸۰۰ واتی مطرح شده بود.

نکته قابل ذکر دیگر طراحی کولر طلایی این کارت است که معمولا در سری تایتان محصولات انویدیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی عمودی و روی همدیگر پورت‌های HDMI و DisplayPort نیز در آن قابل مشاهده است.

پورت های عمودی و روی هم کارت گرافیک تایتان RTX 40

براساس آخرین شایعات، کارت گرافیک TITAN ADA از ۱۸۱۷۶ هسته CUDA و احتمالا ۴۸ گیگابایت حافظه گرافیکی با سرعت ۲۴ گیگابیت برثانیه GDDR6X برخوردار است. توان مصرفی ۸۰۰ واتی این کارت به‌عنوان حداکثر توان مصرفی مطرح شد و با TDP کارت گرافیک RTX 4090 که ۴۵۰ وات است، قابل مقایسه نیست. زیرا حداکثر توان مصرفی آن نیز ۶۰۰ وات است.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده