نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۹

عدم توانایی پردازنده‌های گرافیکی AMD RX 400/500 در اجرای بازی Forspoken

گیمرها گزارشی مبنی بر عدم امکان اجرای بازی Forspoken با برخی کارت‌های گرافیک AMD را به‌دلیل ناسازگاری با ای پی آی DirectX12 منتشر کردند.

xCuri0 در ردیت یکی از کاربرانی است که گزارش داده معماری AMD Polaris با بازی Forspoken ناسازگار است. ظاهر علت این مشکل نیاز بازی به ورژن بالاتری از API سیستم بیان شده است. البته که این معماری از API گرافیکی DirectX12 پشتیبانی می‌کند اما به نظر می‌رسد که Forspoken به سطح بالاتری از این ویژگی (Feature Levels) احتیاج دارد.

مشخصات پایه DX12 تقریباً در همه‌ی پردازنده‌های گرافیکی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، پشتیبانی می‌شود. اما برخی قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های جدید در انحصار نسخه‌های جدیدتری از این API تحت عنوان Feature Levels قرار دارد. بالاترین سطح آن که Ultimate 12-2 نام‌گذاری شده، با گرافیک‌های Turing و RDNA2 و همچنین Xe-HPG به بالا سازگار است.

پردازنده های گرافیکی پشتییبانی کننده از Feature Level (12_2)

پردازنده‌های گرافیکی قدیمی‌تر AMD مانند سری Radeon RX 400 با پشتیبانی از DirectX12 معرفی شدند اما آن‌ها فقط با Feature Level 12_0 کار می‌کنند. ورژن‌های بالاتر آن در سری GCN5 یا Vega و همچنین معماری Maxwell انویدیا پشتیبانی می‌شد اما برخی GPUهای جدیدتر مثل GM107 یا GM108 نیز با آن ناسازگار بودند.

معماری AMD Polaris در کارت‌های گرافیک Radeon RX 480 و Radeon RX 580 و Radeon RX 590 مورد استفاده قرار گرفته که به ترتیب از تراشه‌های گرافیکی Polaris 10 و Polaris 20 و Polaris 30 استفاده می‌کنند.

البته اینکه اصلاً چنین کارت‌های گرافیک میان‌رده‌ای باید برای اجرای بازی گرافیکی و سنگینی مانند Forspoken مورد استفاده قرار بگیرد یا نه، یک مسئله جدا است. اما به هرحال باید توجه داشت که امکان اجرای این بازی در سیستم‌های مبتنی بر این گرافیک‌ها ممکن نیست.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده