نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۸

شروع قدرتمند RTX 4070 Ti در اروپا؛ بالاتر از مجموع سری RX7000 و Arc

آمار فروش NVIDIA RTX 4070 Ti طی یک هفته گذشته از مجموع کارت‌های گرافیک AMD RX7000 و اینتل آرک بیشتر بوده است.

TechEpiphany در توییتر گزارش جدیدی از آمار فروش هفتگی کارت گرافیک جدیدالورود انویدیا در اروپا و به‌ویژه فروشگاه Mindfactory آلمان را ارائه کرده که براساس آن، فقط ۵۰۰ کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti توسط این فروشگاه فروخته شده است. این آمار از مجموع کارت‌های گرافیک RTX 4080 و RTX 4090 که به ترتیب ۲۱۰ و ۱۹۰ واحد را به فروش رساندند، بیشتر است.

این آمار نشان‌دهنده‌ی آن است که RTX 4070 Ti از مجموع کارت‌های گرافیک Radeon RX 7900 XTX و RX 7900 XT و همچنین Arc A770 و A380 بیشتر فروش داشته است. ظاهراً در این مدت فقط ۲۰ کارت گرافیک از سری Alchemist فروخته شده است.

آمار فروش کارت های گرافیک در یک فروشگاه آلمانی

فروش سری RX 7900 محصولات AMD به وضوح ضعیف‌تر از RTX 40 انویدیا ظاهر شده و طبق آمار ارائه شده از این فروشگاه، فعلاً فقط ۳۰۰ کارت گرافیک XTX و ۲۰۰ عدد XT را به فروش رسانده است. البته RX 7900 XTX مستقیما به‌عنوان رقیب 4080 معرفی شده و از این حیث ۱۱۰ عدد بیشتر از پیشنهاد انویدیا فروش داشته که باوجود عدم وجود مدل‌های کاستوم زیاد از این محصول در بازار میسر شده است.

در ادامه گفته شده که AMD بیش از ۴۱۰ کارت گرافیک Radeon RX 6700 XT را از این طریق به فروش رسانده و انویدیا هم با فروش ۴۸۵ کارت گرافیک RTX 3060 از این حیث بهتر عمل کرده که نشان می‌دهد محصولات میان‌رده و رو به بالای گرافیکی چه اهمیت بالایی در بازار فعلی دارد. البته انویدیا و AMD هنوز به‌صورت رسمی محصولات نسل جدید خود برای این رده‌ی بازار را معرفی نکردند. اینتل Arc A770 را با قیمت مشابهی عرضه کرده که فقط ۱۰ مدل از آن را در این فروشگاه فروخته است.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده