نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۷

ذوب شدن آداپتور برق 12VHPWR کاستوم CableMod

اولین گزارش از ذوب شدن کابل پاور 12VHPWR کاستوم Cablemod در ردیت منتشر شده و این شرکت اطمینان داده که هزینه‌های تعویض محصول معیوب را پوشش خواهد داد.

بعد از چند هفته سکوت خبر در خصوص مشکل ذوب شدن کابل برق کارت‌های گرافیک انویدیا RTX 4090، حالا یک بار دیگر گزارشی در این خصوص در متن جدیدترین اخبار فناوری و سخت‌افزار قرار گرفته است. اما اینبار به نظر می‌رسد که قضیه کمی فرق می‌کند و حالا کابل‌های کاستوم سایر شرکت‌ها هستند که با چنین مشکلی مواجه می‌شوند. آداپتور مورد نظر، کابل پاور 12VHPWR کاستوم شرکت Cablemod است که جلوتر از سایر رقبا برای جایگزین کردن آداپتورهای اورجینال انویدیا اعلام آمادگی کرده بود.

براساس گزارش رسمی انویدیا، این مشکل زمانی به وجود می‌آید که خود کاربر به اشتباه کابل‌ را در درگاه مورد نظر متصل کرده باشد. درواقع اتصال کابل‌های ۱۶ پین جدید به طوری که کامل در سوکت مورد نظر داخل شده باشند، کمی سخت بوده و همین امر باعث شده تا خیلی از کاربران به اشتباه آن را ناقص متصل کرده باشند. از زمانی‌که انویدیا بیانیه رسمی منتشر کرد، گزارش خرابی این کابل‌ها به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کردند و به نظر می‌رسید که راه‌حل مورد نظر پیدا شده است.

کابل برق 12VHPWR شرکت CableMod

اما حالا یکی کاربران ردیت که کابل کاستوم شرکت CableMod را خریداری کرده، مدعی شده که آداپتور را به درستی در محل مورد نظر متصل کرده تا درنهایت صدای کلیک آن شنیده شود. بااین‌حال این کابل به وضوح ذوب شده و خوش شانس بوده که خود کارت گرافیک آسیبی ندیده است.

CableMod نیز سریعاً به این گزارش پاسخ داده و گفته که اگر مشکل از کابل بوده و خود GPU هم از کار افتاده باشد، این شرکت هزینه تعویض آن را پوشش خواهد داد.

لذا به نظر می‌رسد که اگر کسی همچنان به این مشکل برخورده باشد، به شرط امکان برخورداری از خدمات پس از فروش CableMod، نباید از این بابت نگران باشد. البته که این اولین گزارش از بروز چنین مشکلی در کابل‌های CableMod است و حالا باید کارشناسان CableMod بررسی کنند که این مشکل دوباره به‌دلیل اتصال اشتباه رخ داده یا اینکه دلیل دیگری داشته است.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده