نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۹

کارت گرافیک رفرنس RTX 4070 در تصاویر فاش شده دیده شد

به نظر می‌رسد می‌رسد که انویدیا تصمیم دارد کارت گرافیک بعدی خود از سری RTX 40 به‌نام GeForce RTX 4070 را در نسخه‌ی مرجع Founders Edition روانه بازار کند.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070 محصول جدید تیم سبز از سری RTX 40 خواهد بود که به‌زودی برای خرید در دسترس قرار خواهد گرفت. پیش از این در گزارش‌ها شنیدیم که این GPU از اواسط ماه فوریه وارد فاز تولید انبوه می‌شود و حالا به نظر می‌رسد که این خبر با وجود نسخه Founders Edition این کارت بیشتر قوت می‌گیرد. RedGamingTech در یوتیوب اولین تصویر منتسب به بسته‌بندی GeForce RTX 4070 Founders Edition را به‌دست آورده و آن را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است.

تصاویر منتشر شده کاملاً واقعی به نظر می‌رسند و شماتیک بکار رفته در طراحی ظاهری آن نیز به RTX 4090 و RTX 4080 FE شباهت دارد. البته هرچقدر که بیرون این جعبه آشنا به نظر می‌رسد، داخل آن کاملاً متفاوت خواهد بود. اول از همه اینکه محل قرارگیری کارت در جعبه‌ی آن نشان می‌دهد که اندازه این GPU به مراتب کوچکتر از RTX 4090 و 4080 است و این بدان معنا است که با یک طراحی کاملاً جدید Founders Edition مواجه هستیم.

جعبه کارت گرافیک RTX 4070 Founders Edition

اما همان‌طور که در جریان هستید، مدل NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti هیچوقت یک نسخه Founders Edition دریافت نخواهد کرد. شاید علت این تصمیم عجیب به نظر برسد اما ظاهراً انویدیا قصد داشت از یک نوع خنک‌کننده برای دو نسخه‌ی RTX 4080 استفاده کند اما بعد از تغییر نام آن دیگر فرصت کافی برای تولید تعداد کافی از این کولرها با برند RTX 4070 Ti را نداشت. بنابراین تصمیم گرفت که در زمان عرضه فقط به مدل‌های AIB بسنده کند.

بسته بندی کارت گرافیک RTX 4070 Founders Edition

درحال حاضر مشخصات نهایی کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070 به‌دست ما نرسیده اما به نظر می‌رسد که این کارت از یک پردازنده گرافیکی AD104-250/251 با حداکثر توان مصرفی ۲۰۰ وات استفاده خواهد کرد. ضمنا گفته می‌شود این کارت از ۵۸۸۸ هسته CUDA و ۱۲ گیگابایت حافظه VRAM با سرعت ۲۱ گیگابیت بر ثانیه برخوردار است.

RTX 4070 باید در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ روانه بازار شود و احتمالا قیمت آن در حدود ۵۹۹ تا ۶۹۹ دلار خواهد بود.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده