نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۹

نمایش عملکرد پردازنده Core i9-13900KS با فرکانس ۶ گیگاهرتز

اینتل در یک دموی زنده نشان می‌دهد که پردازنده پرچم‌دار جدید این شرکت به‌نام Core i9-13900KS به‌صورت پیشفرض با فرکانس ۶ گیگاهرتز کار می‌کند.

پردازنده Core i9-13900KS سریع‌ترین تراشه نسل جدید اینتل از سری Raptor Lake-S است که به‌زودی به‌دست کاربران خواهد رسید. جیسون زی، رئیس بخش بازاریابی فنی گیمینگ شرکت اینتل، دموی زنده‌ای از تست پرچم‌دار اینتل را ارائه کرده که فرکانس عملکرد این CPU را به تصویر می‌کشد. البته او در اینجا مستقیماً به نام این تراشه اشاره نمی‌کند اما واضح است که این CPU درواقع همان Core i9-13900KS است.

مادربرد مورد استفاده در این تست، یکی از مدل‌های ASUS Z790 است که در بازار قابل دسترسی است. این پی سی با استفاده از یک سیستم خنک‌کننده‌ی مایع Corsair AIO خنک می‌شود؛ ضمن اینکه از ابزارهای Intel XTU (Extreme Tuning Utility) و HWiNFO برای تست عملکرد CPU در بنچمارک 7zip استفاده شده که صفحات آن در تصاویر قابل مشاهده است.

Intel Core i9-13900KS

CPU جدید اینتل با دو هسته‌ی فعال به فرکانس ۵.۹۸۵ می‌رسد اما فرکانس عملکرد آن همیشه در این سطح نمی‌ماند. درواقع این عامل به فاکتورهای زیادی مانند توان در دسترس یا دمای عملکرد آن بستگی دارد. ضمن اینکه خود نرم‌افزار نیز در ثبات عملکرد آن موثر است.

اطلاعاتی که پیش از این فاش شده بودند نشان می‌دهد پردازنده i9-13900KS احتمالا تا تاریخ ۱۲ ژانویه (۲۱ دی) به بازار عرضه خواهد شد. این خبر با قرار گرفتن زودهنگام این CPU در برخی فروشگاه‌ها مطابقت دارد. البته چنین چیزی تاکنون تایید نشده و جزئیات دیگری مانند قیمت آن نیز همچنان نامشخص است.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده